یزد- ایرنا- رییس جامعه هتلداران یزد گفت: هنرستان هتلداری سه سال است که در یزد شکل گرفته و به فکر راه اندازی هتل اسکول (مدرسه هتلداری) در یزد هستیم.

"سید امیرناصرالدین طباطبایی" روز سه‌شنبه در حاشیه انتخابات جامعه هتلداران یزد به خبرنگار ایرنا گفت: کمبود نیروی انسانی متخصص یکی از مشکلاتی است که در هتل های یزد وجود دارد و سرمایه گذاری در زمینه آموزش نیروی متخصص و ماهر یکی از برنامه هایی است که در صنعت هتلداری استان به صورت جدی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه سه سال از راه اندازی هنرستان هتلداری در یزد می گذرد، افزود: هنر آموزان رشته هتلداری تمام مسائل مرتبط با اقامت و پذیرایی را آموزش می بینند و امیدواریم با فارغ التحصیل شدنشان بخشی از نیرو های انسانی ماهر این صنعت تامین شود.

رییس جامعه هتلداران یزد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ورود گردشگر خارجی به استان به دلیل شرایط اخیر منطقه بسیار پایین بوده است، اظهار کرد: بودجه دولتی تخصیص یافته به تبلیغات صنعت گردشگری بسیار کم است و نهاد های عمومی مثل شهرداری نیز فعالیت قابل توجهی در این زمینه ندارد.

طباطبایی همچنین یکی از دیگر مشکلات هتل ها را زیرساخت های انرژی عنوان کرد و افزود: علاوه بر هزینه تعرفه ها هزینه انشعابات نیز بسیار بالا بوده و هرچند که تامین زیرساخت های انرژی تا ورودی تاسیسات گردشگری با دولت است اما هزینه آن را از تاسیسات دریافت می کنند.

انتخابات جامعه هتلداران یزد صبح امروز با حضور بیش از ۹۰ نفر از فعالان این صنعت برگزار و اعضای هیات مدیره جدید از بین ۱۰ کاندید دوره جدید انتخاب شدند.

در این انتخابات سید امیر ناصر طباطبایی با ۸۱ رای، اصغر آقا نبیل ۶۵ رای، سیدحسین آزادی ۶۱ رای، محمدحسین رنگچیان با ۵۵ رای و محمدحسین محتاج‌اله با ۴۶ رای به عنوان اعضای هیات مدیره جدید معرفی شدند و در جایگاه بازرس علی دهقانی با کسب ۶۱ رای انتخاب شد.

در این مراسم با حضور معاون امور اقتصادی و گردشگری استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی از پیشکسوتان صنعت هتلداری استان یزد تجلیل شد.