تهران-ایرنا- کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) از افراد با نفوذ در خاورمیانه یا خارج از آن، خواست مانع از تشدید خصومت‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان شوند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: ولکر ترک درباره تشدید تنش ها در منطقه هشدار داد و تلاش های دیپلماتیک برای خروج از این بحران را خواستار شد.

راوینا شمدسانی، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری در ژنو گفت: ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر از همه کشورها و فعالان دارای نفوذ در مسائل منطقه خاورمیانه و خارج از آن خواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع اقدام کنند و هر اقدامی که در توان دارند را بکار بندند تا درباره احترام کامل به قانون بین المللی مطمئن شوند.

شمدسانی گفت: روش ها و ابزارهای جنگی مورد استفاده، نگرانی های جدی را درباره این که آیا استفاده از آنها با قوانین بشردوستانه بین المللی مطابقت دارد، برانگیخته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای ارسال پیامک از سوی رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان قبل از آغاز حملات گفت: پیامی ارسال شود یا نشود و یا هشدار به غیرنظامیان برای این که فرار کنند، حمله به مناطق غیرنظامیان را توجیه نمی کند. ما به خوبی می دانیم که تاثیر این حملات بر غیرنظامیان بسیار هنگفت است.

رویترز نوشت، عبدی ناصر ابوبکر مقام سازمان جهانی بهداشت در لبنان نیز در همین کنفرانس خبری در ژنو گفت: برخی از بیمارستان ها در لبنان تحت فشار شدید ناشی از هزاران زخمی ناشی از حملات هستند و چهار نفر از امدادگران روز دوشنبه کشته شدند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت: ما شواهدی و اسنادی در اختیار داریم که نشان می دهد دستکم حملاتی به مراکز بهداشتی و حتی آمبولانس ها انجام شده است.

متیو سالتمارش (Matthew Saltmarsh) سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز گفت که انتظار دارد افراد بیشتری از خانه های خود فرار کنند و آژانس متبوعش به دنبال شناسایی پناهگاه های جدید برای آوارگان در اطراف بیروت و دره بقاع (در شرق لبنان) است.

وی، اوضاع منطقه را بسیار نگران کننده و آشفته توصیف کرد و گفت: ما هر کاری را برای حمایت از دولت لبنان انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از دو روز پیش بر شدت تجاوزگری خود به جنوب لبنان افزوده است که تاکنون صدها شهید و مجروح به همراه داشته است.

در پاسخ، مقاومت اسلامی لبنان نیز شهرک ها، شهرها و مواضع و تاسیسات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با صدها فروند موشک از جمله موشک های دوربرد فادی ۱ و ۲ هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرده است که به حملات به فلسطین اشغالی برای پشتیبانی از مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد.

رژیم صهیونیستی هدف از حملات خود به جنوب لبنان را بازگردادن هزاران شهرک نشین آواره به خانه های خود در شمال فلسطین اشغالی عنوان کرده است. حزب الله لبنان اعلام کرده است که شهرک نشینان صهیونیست تنها زمانی قادر خواهند بود به خانه های خود برگردند که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پایان یابد.