اصفهان -ایرنا - معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی صفهان از برگزاری ۱۷ رویداد فرهنگی همزمان با «هفته گردشگری» در استان خبر داد.

به‌گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان، ‌علیرضا حبیبی با اشاره به شعار هفته گردشگری امسال زیرعنوان «گردشگری و صلح» افزود: کوشیده‌ایم تا برنامه‌های متنوعی را در راستای این شعار با همکاری بخش خصوصی و سایر بخش‌های دولتی برگزار کنیم.

وی افزود: حضور فعالان جوامع گردشگری استان در گلستان شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس همزمان با پاسداشت هفته دفاع مقدس، استقبال از نخستین گردشگران ورودی به اصفهان در پایانه‌های مسافرتی استان و همچنین فراهم کردن امکان بازدید رایگان از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان از برنامه‌های روز نخست پاسداشت هفته گردشگری است.

حبیبی گفت: برگزاری جشنواره خودروهای آفرود و کلاسیک، نواختن زنگ گردشگری در مدارس، سخنرانی راهنمایان گردشگری در مدارس، برگزاری ورزش ثبت جهانی چوگان، جشنواره کمپینگ و کاروان و همچنین برگزاری رالی موتورسیکلت‌های گردشگری از جمله برنامه‌های پاسداشت هفته گردشگری است.

معاون گردشگری اصفهان تصریح کرد: در یک سال گذشته فعالیت فعالان جوامع گردشگری استان ممتاز بوده است، لذا در این هفته با برگزاری همایش پاسداشت هفته گردشگری از پیشکسوتان، کارآفرینان و برترین‌های گردشگری استان نیز تجلیل می‌شود.

وی تأکید کرد: در این هفته ۱۰ طرح گردشگری در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، اردستان و گلپایگان به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیبی گفت: پاسداشت ثبت جهانی آئین معنوی و مذهبی «قالی‌شویان» در مشهد اردهال کاشان و برگزاری همایش گردشگری روستایی در روستای «ابیانه» بعنوان نامزد ثبت جهانی روستای گردشگری در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه فعالان گردشگری و همچنین برگزاری تورهای گردشگری از دیگر برنامه‌های هفته مورد نظر است.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را بعنوان «روز جهانی گردشگری» جشن می‌گیرد.

دلیل گرامیداشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در باره نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

پنجم تا یازدهم مهر بعنوان «هفته گردشگری» نامگذاری شده است

شعار امسال هفته گردشگری در ایران «گردشگری و صلح» است.