تهران- ایرنا- تیم فوتبال استقلال در یکصدوچهارمین دربی پایتخت باید در ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر اراک مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز (چهارشنبه) از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر اراک مقابل تیم فوتبال پرسپولیس قرار می گیرد.

این یکصد و چهارمین تقابل سرخابی‌های پایتخت خواهد بود و با شرایط متفاوت دو تیم برگزار می‌شود. استقلال هفته گذشته به سختی توانست یک امتیاز را در مازندران و مقابل شاگردان ساکت الهامی کسب کند. شاگردان جواد نکونام با تساوی ۲ بر ۲ مقابل نساجی مازندران متوقف شدند. در مقابل پرسپولیس شرایط نسبتا بهتری نسبت به رقیب سنتی خود دارد. سرخ‌پوشان پایتخت موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر آلومینیوم اراک را در ورزشگاه شهدای شهر قدس مغلوب کنند و با روحیه بالاتری نسبت به استقلال پا به این دیدار می‌گذارند.

در حال حاضر استقلال و پرسپولیس جزو ۳ تیم بالانشین لیگ برتر نیستند. البته این دو تیم یک بازی کمتر نسبت به رقبا انجام داده‌اند. پرسپولیس با ۸ امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفته و استقلال نیز با ۵ امتیاز در رتبه نهم ایستاده است. سپاهان اصفهان با ۱۳ امتیاز در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس تاکنون ۱۳ بار در ماه مهر به مصاف یکدیگر رفتند که بیشتر این دیدارها با تساوی به پایان رسیده است. چهار برد سهم استقلال و ۲ برد سهم پرسپولیس در دیدارهای برگزار شده در مهرماه است. آبی‌پوشان پایتخت در این ماه نتایج بهتری کسب کرده‌اند. ۷ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده که نشان می‌دهد دیدارهایی که مصادف شده با ماه شروع تحصیلی بیشتر با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

جواد نکونام برای این دیدار فقط روزبه چشمی به دلیل اخراج در هفته گذشته در اختیار ندارد و به نظر می‌رسد نکونام آبی‌پوشان را با آرایش ۱-۲-۳-۴ روانه میدان کند. سیدحسین حسینی که بر خلاف فصل گذشته در این فصل نتوانسته هنوز در لیگ برتر دروازه این تیم را بسته نگه دارد، در این دیدار در چارچوب دروازه استقلال قرار می‌گیرد.

رافائل سیلوا در کنار سامان فلاح زوج استقلال در قلب دفاعی تشکیل می‌دهند، رامین رضاییان در جناح راست و میلاد زکی‌پور در جناح چپ خط دفاعی آبی‌پوشان را تکمیل می‌کنند. قطعا رامین رضاییان در اولین دربی خود با لباس استقلال انگیزه‌های زیادی برای تقابل با تیم سابق خود دارد. سامان فلاح برای اولین بار شهرآورد پایتخت را تجربه می‌کند. دیدیه اندونگ در کنار زبیر نیک‌نفس زوج خط میانی استقلال را در این دیدار تشکیل می‌دهند، اندونگ که عملکرد خوبی تا به اینجا فصل برای آبی‌پوشان پایتخت داشته نیز اولین دربی خود را تجربه می‌کند و قطعا انگیزه‌های بالایی برای درخشش در این دیدار دارد.

ابوالفضل جلالی از جناح چپ، محمد حسین اسلامی از جناح راست و جلال‌الدین ماشاریپوف پشت سر گوستاوو بلانکو ۱۱ بازیکن منتخب نکونام را در این دیدار تکمیل می‌کنند. قطعا حضور هم‌زمان جلالی و زکی‌پور در جناح چپ استقلال، می‌تواند گاریدو را سورپرایز کند. اسلامی نیز که تاکنون نمایش خوبی در لباس استقلال داشته، سومین بازیکنی خواهد بود که برای اولین‌بار دربی را تجربه می‌کند.

ترکیب احتمالی استقلال:

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، ابولفضل جلالی، رامین رضاییان، دیدیه اندونگ، زبیر نیک‌نفس، ابوالفضل جلالی، محمد حسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو.