ایلام -ایرنا- استاندار ایلام گفت: طرح فولاد زاگرس ایوان با ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، تا یک ماه آینده به مرحله تولید می‌رسد.

به گزارش ایرنا، «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام روز سه‌شنبه در جریان بازدید از کارخانه فولاد زاگرس ایوان واقع در شهرک صنعتی این شهرستان، اظهار کرد: این کارخانه برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات تامین برق و مالیاتی این کارخانه با برگزاری چندین جلسه برطرف شده است، افزود: مراحل تولید این کارخانه در مرحله آزمایش است که طبق زمان‌بندی، فاز اول آن تا یک ماه آینده به مرحله تولید می‌رسد.

استاندار ایلام تصریح کرد: ۱۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش برای این طرح مهم در نظر گرفته شد که تاکنون۹۶۰ میلیارد ریال آن به سرمایه‌گذار پرداخت شده و مابقی هم به زودی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح، روزانه ۱۵۰ تن و در مجموع سالانه ۱۵۰ هزار تن شمش فولاد در این مجتمع تولید می‌شود.

بهرام نیا ادامه داد: با توجه به این‌که کارخانه فولاد زاگرس در جوار کارخانه نورد است، محصولات این کارخانه(شمش) برای تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات در اختیار کارخانه فولاد نورد برای تولید میلگرد قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، طرح فولاد زاگرس ایوان در صورت به بهره‌برداری، علاوه بر ایجاد نخستین کارخانه ذوب فولاد در غرب کشور و تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان، زمینه اشتغالزایی برای بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم می‌کند.

شهرستان ۶۵ هزار نفری ایوان در شمال استان ایلام واقع است.