رشت - ایرنا- بازرس کل گیلان اظهار کرد: بازرسی کل استان با تمام توان جلوی تحویل ۵۵ هکتار زمین به سودجویان گرفت و تا این پروژه به صورت بومی در استان راه اندازی و استفاده شود.

به گزارش ایرنا، احمد آقائی در آئین راه اندازی مرحله نخست تصفیه خانه کشت وصنعت شرکت پگاه گیلان گفت: امروز این زمین به تولید اختصاص یافته و کشت و صنعت پگاه گیلان اجرایی شده و زمینه اشتغال و تولید خوبی فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب صنعتی کشت و صنعت شرکت پگاه گیلان گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه روزانه ۷۰۰ مترمکعب فاضلاب عملا در حفظ محیط زیست و تولید کیفی موثر است.

وی تصریح کرد: کیفیت، بهداشت، محیط زیست و توسعه محصول در این شرکت از جمله اقدامات شایسته این مجموعه محسوب می شود که در حمایت از صنعت دامپروی و ایجاد اشتغال مولد تاثیرگذار است.

آقائی از بکارگیری نیروهای بومی در این شرکت ابراز خرسندی کرد و افزود: با راه اندازی فازهای بعدی شرکت کشت و صنعت تعداد بیشتری از جوانان گیلان در این شرکت به کار مشغول خواهند شد و با این اقدام درصد بیکاری در این استان روز به روز کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری صنایع شیر گیلان نیز در حاشیه بهره برداری این تصفیه خانه گفت: این شرکت در مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع احداث شده است و برای تصفیه خانه فاضلاب صنعتی این شرکت با ظرفیت تصفیه روزانه ۷۰۰ مترمکعب، ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بر اساس اعلام مسئولان، شرکت پگاه گیلان در سال ۸۶ کار خود را آغازکرد و اکنون هزار و ۲۰۰راس دام شیرده دارد که روزانه ۲۰ تن شیر تولید می‌کند و پیش بینی می‌شود در آینده این مقدار تولید به ۵۰ تن شیر در روز برسد. مجموع سرمایه گذاری برای بهره برداری از پروژه مذکور بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال می باشد.