تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری وزش باد شدید و گردوخاک این استان را درمی‌نوردد.

مهران حیدری عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز سه‌شنبه، آسمان قم صاف و در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فردا چهارشنبه آسمان صاف خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید رخ خواهد داد که موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد؛ در این روز سرعت باد در مناطق مرتفع‌تر کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه آسمان صاف و در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ سرعت وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

حیدری خاطرنشان کرد: روز جمعه نیز با افزایش سرعت وزش باد به‌ویژه در ساعات عصر خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

به گفته وی، دمای هوا از فردا روند کاهشی خواهد داشت؛ افت دما در روز پنجشنبه محسوس خواهد بود.

وی افزود: کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷.۵ و ۳۹.۳ درجه سانتی‌گراد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.