سمنان - ایرنا - مجری طرح ساخت خانه‌های ویلایی جایگزین خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان(طرح نور) گفت: مرحله دوم ساخت خانه‌های ویلایی بین ۹ تا ۱۰ ماه آینده به شرط تخصیص اعتبارات کافی و مستمر تکمیل و تحویل مالکان می‌شود.

رضا بیرقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۳۶ واحد ویلایی جایگزین مسکن مهر ناایمن سمنان در قالب سه مرحله ساخته می‌شود که پیشرفت فیزیکی ساخت خانه‌ها در هر مرحله متفاوت است.

وی ادامه داد: پی‌ریزی ۶۰ خانه انجام شد و ۳۵ واحد در مرحله ساخت ستون، ۲۸ واحد در مرحله سقف‌زنی و ۱۰ واحد در مرحله تیغه‌چینی است.

مجری طرح ساخت خانه‌های ویلایی جایگزین خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان تاکید کرد: ساخت خانه جایگزین مرحله دوم در حال انجام است و تخصیص اعتبارات لازمه تسریع در پیشرفت فیزیکی ساخت و تحویل خانه‌ها در موعد مقرر است.

ساخت خانه‌های جایگزین در سه مرحله

پیمانکار ساخت حداقل ۷۵ متر مربع بنا با دیوار دور در زمین ۲۰۰ متر مربع همراه با در ورودی جایگزین خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان(طرح نور) پیشتر گفته بود: ساخت ۳۳۶ خانه‌های ویلایی در قالب سه مرحله در حال انجام است.

منصور بیرقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نخست و دوم ساخت خانه ویلایی جایگزین خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان در قالب یک قرارداد و مرحله سوم در قالب قرارداد دیگر برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی و در مجموع ۳۳۶ واحد در قالب مسکن مهر طی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ آغاز شد و ساکنان آن از اردیبهشت ۱۳۹۲ از یک سو با دلخوری‌هایی از نحوه ساخت و تحویل و از سوی دیگر با رویای صاحبخانه‌شدن ساکن شدند. دیری نگذشت دیوارهای خانه‌های نوسازشان دهان گشود و اهمال‌کاری پیمانکار مطرح و پای دستگاه قضا به مساله باز شد. در نهایت، حکم بر مقاوم‌سازی صادر شد، اما به دلیل تاخیر در مقاوم‌سازی، کار به تخریب رسید.

بعد از تایید و اتفاق نظر مراجع مرتبط بر تخریب ساختمان‌های ناایمن مسکن مهر سمنان، با قید فوریت و به منظور جلوگیری از تکرار حادثه متروپل در سمنان، بسته‌های حمایتی برای مالکان به منظور تخلیه درنظر گرفته شد.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان از قشر ضعیف اقتصادی هستند، تصمیم بر این شد که فرم «ج» افراد سبز شود تا بتوانند پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت دریافت کنند.

پرداخت سه میلیارد ریال وام ودیعه مسکن با تنفس ۲ ساله به هر یک از ساکنان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر، از دیگر اقدام‌ها برای کمک به مالکان برای تخلیه خانه‌های ناایمن در نظر گرفته شد.