تهران- ایرنا- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در صورت توافق با مجلس و رسیدن به جمع‌بندی مشترک، لایحه بودجه سال آینده به صورت دوسالانه ارائه می‌شود که بودجه سال نخست برای تصویب و بودجه سال دوم برای اطلاع خواهد بود.

به گزارش ایرنا از سازمان برنامه و بودجه کشور، «سید حمید پورمحمدی» روز سه شنبه اظهار داشت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، نخستین بودجه پس از تصویب و ابلاغ قانون برنامه هفتم است و تقدیم به‌موقع مرحله نخست این لایحه در زمان مقرر قانونی به مجلس، برای دولت اهمیت بالایی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان‌داشت: بسیاری از مفاد قانون برنامه هفتم باید در لایحه بودجه سال آینده دیده شود که ما نیز در تدوین لایحه بودجه، این موضوع را مد نظر قرار می‌دهیم.

پورمحمدی در ادامه از اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: در این اصلاح، طبقه‌بندی نظام بودجه، هوشمندسازی بودجه و نظام مالی یکپارچه، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی سپس بر لزوم یکپارچگی بودجه سال آینده تاکید کرد و گفت: مهمترین کاری که باید در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۴ انجام بدهیم، یکپارچگی بودجه است. اکنون عملیات فرابودجه‌ای در بودجه بسیار زیاد است و موضوعاتی مثل هدفمندی یارانه‌ها و برخی دیگر از پرداخت‌ها، خارج از بودجه است که باید یکپارچه شوند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه‌داد: بخش مهمی از تعهدات دولت که به عموم مردم مربوط می‌شود، از جمله بیش از ۸۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران و بخشی از پاداش معلمان بازنشسته، پرداخت شده است.

پورمحمدی درباره ناترازی‌ها در بودجه امسال، گفت: در بودجه امسال، مقداری عدم وصول منابع‏، مقداری هزینه‌های مازاد بر قانون مصوب و در جاهایی هم کسری بودجه جدی وجود دارد. ما در حال مذاکره با قانونگذار هستیم تا به یک تراز مناسب برسیم و آن را پایه بودجه‌ریزی سال‌ آینده قرار بدهیم.

برگزاری ششمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور

ششمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ روز سه شنبه به ریاست معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در محل این سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه با تاکید بر لزوم ارائه به‌موقع لایحه بودجه ۱۴۰۴ مطابق قانون، گفت: همزمان با تدوین لایحه بودجه، تسریع در تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه هفتم با مشورت و همفکری خبرگان و متخصصان، مورد انتظار است.

در ادامه ششمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور، گزارش‌ «منابع و مصارف (عمومی و هدفمندی) مرحله اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴» از سوی معاونت هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت ارائه شد.

اعضای ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ نیز دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.