تهران- ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال آینده‌سازان با اشاره به قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر گفت: هرچند در لحظه آخر ۴ تیم به لیگ برتر اضافه شدند اما این را به فال نیک می‌گیریم و از حضور تیم‌های باسابقه‌ای از جمله ذوب‌آهن و فولاد استقبال می‌کنیم.

حسن نگهداری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش تیم‌های لیگ برتری بسکتبال در لحظه آخر اظهار داشت: فکر نمی‌کردم در آخرین لحظه تعداد تیم‌ها به ۱۲ برسد چراکه در نشست قبلی، صحبت از ۸ تیم بود اما از این بابت بسیار خوشحالم و آن را به فال نیک می‌گیریم. اینکه تیم‌هایی مانند ذوب‌آهن اصفهان یا فولاد هرمزگان به لیگ رسیدند بسیار خوب است و امیدوارم رقابت‌های خوبی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بازی‌های ما در این فصل در سالن دانشگاه آزاد واحد تهران شمال واقع در حکیمیه برگزار می‌شود. این سالن برای بسیاری از بسکتبالی‌ها خاطره‌ساز است. از سوی دیگر دیدیم می‌توان از این مجموعه استفاده و باید آن را به چرخه لیگ‌ برتر وارد کرد. با حمایت‌هایی که صورت گرفت، سالن را احیا کردیم و در حال تجهیز است که به رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال خواهد رسید. سیستم‌های مورد نیاز هم نصب شده و میزبان تیم‌های لیگ برتری در این سالن خواهیم بود.

مالک باشگاه آینده‌سازان که سرمربیگری این تیم را نیز برعهده دارد، درباره شرایط تیم و جذب بازیکنان مدنظر این باشگاه اضافه کرد: برخی از بازیکنان فصل قبل را در اختیار داریم و چند بازیکن هم به ما اضافه شدند. در روزهای آینده نیز بازیکنان باتجربه‌ای را به خدمت می‌گیریم تا به تیم در لیگ برتر کمک کنند و اگر شرایط حامیان مالی اجازه داد، بازیکنان خارجی به ترکیب آینده‌سازان اضافه خواهند شد.

نگهداری در خصوص پیش‌بینی خود از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال نیز اظهار داشت: سال گذشته یکی از بهترین لیگ‌های تاریخ بسکتبال را شاهد بودیم. در فصل قبل از تیم اول تا ششم شانس حضور در فینال را داشتند و امسال هم تیم‌های خوبی را داریم که برای قهرمانی به میدان می‌آیند. البته هنوز برخی از بازیکنان جذب تیم‌های لیگ نشده‌اند و باید دید شرایط چگونه پیش می‌رود. اگر بخواهیم کارشناسی درستی از رقابت‌های لیگ داشته باشیم، باید این را به هفته دوم به بعد موکول کنیم که تیم‌ها خودشان را نشان داده و ظرفیت‌ آنها به نمایش درآید.

تیم‌های طبیعت اسلامشهر، شهرداری گرگان، ذوب‌آهن اصفهان، نفت آبادان، مهگل البرز، گلنور اصفهان، آینده سازان تهران، کاله مازندران، آسمان ولایت مشهد، فولاد هرمزگان، پایش پارت شاهرود و پتروشیمی بندرماهشهر، ۱۲ تیم حاضر در لیگ برتر هستند. فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از دوازدهم مهر آغاز خواهد شد.