تهران- ایرنا- جنبش حزب‌الله لبنان امروز برای نخستین بار از موشک «فادی ۳» برای حمله به مواضع رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه نظامی «شمشون» (سامسون) استفاده کرد؛ پایگاهی که مرکز تجهیزات منطقه‌ای رژیم صهیونیستی واقع در غرب منطقه اشغالی طبریا به شمار می رود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد که موشک‌های «فادی ۳» را برای نخستین بار وارد میدان نبرد کرده و پایگاه نظامی «شمشون» (سامسون) - مرکز تجهیزات منطقه‌ای رژیم صهیونیستی واقع در غرب منطقه اشغالی طبریا- را با این موشک‌ها هدف قرار داده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از اصابت ۴ فروند موشک به «روش بینا» در نزدیکی صفد و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های آن خبر دادند.

حزب‌الله لبنان امروز همچنین در ادامه حملات تلافی‌جویانه خود به مواضع رژیم صهیونیستی، تعدادی از پایگاه‌های نظامی و نقاط مختلف در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات خود قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که حزب‌الله طی یک ساعت و نیم گذشته ۱۰۵ موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتس در این ارتباط گزارش داد که نزدیک به ۲۲۰ موشک، امروز (سه شنبه) از لبنان به سرزمین های اشغالی شلیک شده است که بیشترین میزان شلیک روزانه حزب الله به اسرائیل از آغاز عملیات این جنبش در دفاع از غزه در ۸ اکتبر گذشته است.

حملات حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت لبنان امروز در آخرین آمار خود اعلام کرد که از زمان آغاز حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان ۵۵۸ نفر شهید و ۱۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه المیادین صبح امروز سه شنبه اعلام کرده بود که فقط در جریان حملات ۲۴ ساعت اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع شمالی لبنان، ۱۱۳ نفر شهید و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.