بغداد - ایرنا - دبیرخانه عتبه علوی اعلام کرد که زائرسراهای حرم مطهر امیرالمومنین علی (ع) آماده پذیرش لبنانی‌های مهاجر به دلیل حملات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا ، دبیرخانه عتبه علوی در نجف اشرف امروز سه شنبه اعلام کرد که در راستای عمل به دستورات مرجعیت عالیقدر دینی و با توجه به وظیفه دینی،‌ اخلاقی و انسانی پس از حملات وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیستی به ملت لبنان و شهید و زخمی شدن هزاران نفر و مهاجرت اهالی شهرها و روستاهای این کشور، همه هتل‌ها ، میهمان‌خانه‌ها و زائرسراها برای استقبال مهاجران لبنانی باز است.

در ادامه این بیانیه آمده است که عتبه علوی همچنین کاروانی حامل کمک‌های بشردوستانه و لجستیک برای ارسال به لبنان آماده کرده است.

براساس این گزارش، حوزه علمیه نجف اشرف نیز دروس خود را امروز را در راستای حمایت از بیانیه مرجعیت عالیقدر دینی درباره لبنان تعطیل کرد.

 این تعطیلی به دلیل همبستگی با ملت لبنان و حمایت از بیانیه صادره از دفتر آیت الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالیقدر دینی اعلام شده است.

آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی روز گذشته در بیانیه‌ای با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار انجام هرگونه تلاش ممکن برای توقف این حملات شد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی، تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) نیز امروز سه شنبه در پیامی از ارسال کاروان های کمک های زمینی و هوایی توسط عتبه حسینی به لبنان برای کمک به مردم مقاوم لبنان در راستای لبیک به پیام مرجعیت دینی خبرداد.

پیشتر عتبه عباسی هم در بیانیه ای اعلام کرد که کمک‌های بشردوستانه به لبنان ارسال می‌کند.

در بیانیه تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) آمده بود که برای همبستگی با ملت لبنان و همدردی با آنها در رنج دردناکشان و اجرای دستورات مرجعیت عالیقدر دینی در نجف و دعوت به اقدام مومنان برای کمک به کاهش رنج ملت لبنان و تامین نیازهای انسانی آنها، دبیرخانه عتبه عباسی، اقدام به آماده سازی کمک های بشردوستانه به ملت لبنان کرده است.

.در پی بیانیه دفتر آیت الله سیستانی در خصوص اعلام همدردی با مردم لبنان و درخواست انجام هرگونه تلاش ممکن برای توقف حملات وحشیانه پی در پی و حفاظت از ملت لبنان و تامین نیازهای بشردوستانه آنها ، دولت، مقامات و جریان های مقاومت عراق با صدور بیانیه های جداگانه ای آمادگی خود برای حمایت و کمک به مردم لبنان اعلام کردند.

وزارت بهداشت لبنان امروز سه شنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که از زمان آغاز حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان ۵۰۰ نفر شهید و ۱۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام رسانه ها فقط در جریان حملات ۲۴ ساعت اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع شمالی لبنان، ۱۱۳ نفر شهید و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.