تهران – ایرنا – بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، یک نیروی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و یک کارمند محلی این نهاد امدادرسان در این کشور کشته شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، کمیساریای پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد یک کارمند زن و یک نیروی طرف قرارداد دفتر کمیساریا در لبنان با بمباران هوایی اسرائیل کشته شدند.

کشته شدن این دو نیروی کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در حالی است که رژیم صهیونیستی، روستاهای کفر رمان، الطیبه، مجدل سلم، المصیلح و زوطر غربی و همچنین اطراف روستاهای تولین، زوطر، زفتا و الغازیه در جنوب لبنان را به شدت بمباران کرد.

وزارت بهداشت لبنان ظهر امروز سه شنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که از زمان آغاز حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان ۵۸۵ نفر شهید و ۱۸۳۵ نفر دیگر زخمی شدند که در میان شهدا، ۵۰ کودک و ۹۴ زن به چشم می خورد.

براساس اعلام رسانه ها فقط در جریان حملات ۲۴ ساعت اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع در شرق لبنان، ۱۱۳ نفر شهید و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین «ایتی هیگنز» جانشین نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در لبنان اعلام کرد فقط در حملات هوایی روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به لبنان، ۳۵ کودک کشته شده‌اند که این آمار، بیشترین شمار کودکان کشته شده از زمان رویارویی بین حزب‌الله با رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۱۱ ماه گذشته است.

هیگنز در این باره گفت: حملات اسرائیل از صبح روز دوشنبه بر سلامت جسمی و روانی کودکان تأثیر منفی گذاشته است.

این مسئول یونیسف افزود: براساس اخبار دریافتی، فقط روز گذشته ۳۵ کودک در لبنان کشته شده اند و این بیشترین آمار کودکان کشته شده در ۱۱ ماه گذشته است.