تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از روند رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک خود در جریان سفر به نیویورک گزارش داد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارشی از روز سوم فعالیت‌های خود در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک ارائه کرد.

وی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: سومین روز از حضور در نیویورک با شرکت در جلسات عالی متنوع و فشرده در معیت دکتر پزشکیان همراه بود. رئیس جمهور در نشست تفصیلی با مدیران ارشد رسانه های آمریکایی به تبیین رویکرد و نگاه دولت چهاردهم نسبت به مسائل داخلی، منطقه ای و بین‌المللی پرداختند و در ادامه بر تمایل کشورمان به گسترش روابط با کشورهای دنیا بر پایه احترام متقابل تاکید کردند.

عراقچی افزود: در ادامه دیدارهای مفیدی میان هیئت عالی رتبه سیاسی کشورمان و روسای جمهور، تاجیکستان، ترکیه، فنلاند و سوئیس و همچنین پادشاه اردن رئیس شورای اروپا و گروه الدر برگزار شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: رئیس جمهور در دیدارهای دوجانبه علاوه بر پیگیری منافع ملی بر لزوم اقدام قاطع جهانی جهت توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید فوری امنیت بین‌المللی تاکید کردند و به صراحت از سکوت و بیعملی برخی محافل و مدعیان حقوق بشر نسبت به جنایات بی سابقه صهیونیستها در غزه و دیگر نقاط منطقه انتقاد کردند.

وی بیان کرد: همچنین فرصتی فراهم شد با همتایانم از کشورهای ژاپن، مکزیک دیدار و گفت وگو کنم. در محل نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل نیز میزبان آقای رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بودم و آخرین روند همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و این نهاد بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفت.