تهران-ایرنا- یک تحلیلگر چینی در واکنش به سخنان دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در جمع رسانه‌های بین‌المللی در نیویورک، تاکید کرد که تهران نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، خویشتنداری بالایی از خود نشان داده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه تلویزیون چین، سونگ شیاجون تحلیلگر سیاسی چینی با اشاره به سخنان مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در جمع رسانه‌های بین‌المللی در نیویورک، اظهار داشت: تهران در قبال حمله اسرائیل به لبنان خویشتنداری از خود نشان داده است.

براساس گزارش‌ها، دکتر پزشکیان روز گذشته (دوشنبه) ضمن محکومیت حملات رژیم صهنویستی به لبنان، تاکید داشت: «اگر در خاورمیانه جنگی بزرگ‌تر رخ دهد، به نفع هیچ‌کس نخواهد بود.»

سونگ همچنین با اشاره به واکنش منطقی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل، تصریح کرد: تشدید درگیری‌های بین لبنان و اسرائیل تاثیرات منفی متعددی بر کشورهای اطراف به همراه خواهد داشت و می‌تواند بر امنیت جهانی، روابط بین‌الملل، ژئوپلیتیک و حتی وضعیت اقتصادی جهانی به‌عنوان یک عامل بسیار نامشخص تاثیر بگذارد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت لبنان ظهر امروز در آخرین آمار خود اعلام کرد که از زمان آغاز حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان ۵۸۵ نفر شهید و ۱۸۳۵ نفر دیگر زخمی شدند که در میان شهدا، ۵۰ کودک و ۹۴ زن به چشم می خورد.

براساس اعلام رسانه ها فقط در جریان حملات ۲۴ ساعت اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع در شرق لبنان، ۱۱۳ نفر شهید و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.