اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت عمران شیرین شهر با تاکید بر اینکه دستگاه های خدمات رسان برای رفاه ساکنان این شهر جدید در اهواز پای کار باشند گفت: توسعه زیرساخت‌های این شهر در اولویت بوده و سعی می‌کنیم در تردد ساکنین تسهیل ایجاد کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سیدحسین سیدنور در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: پنج هزار و ۴۷۶ واحد مسکن مهر برای شیرین شهر تعریف شده که از این تعداد چهار هزار و ۷۰۲ واحد به صورت فروش اقساطی، تسویه نقدی و تبدیل به نهضت ملی مسکن به متقاضیان تخصیص داده شد.

وی افزود: همچنین ۷۷۴ واحد به صورت تعاونی‌های دوجانبه در حال نهایی شدن است که از این تعداد ۲۴۴ واحد توسط بانک ملی به فروش می رسد و ۵۳۰ واحد باقیمانده به نهضت ملی مسکن تبدیل می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شیرین شهر به سرمایه گذاری ۴۰ درصدی شرکت توسعه نیشکر استان برای اسکان بیش از ۲ هزار نیروی خود در شیرین شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک دیگر دستگاه های خدمات رسان شاهد توسعه شهر جدید شیرین شهر باشیم.

وی افزود: طبق قانون برای ایجاد یک شهر، برخی از دستگاه های خدمات رسان وظایفی داشته و باید به موازی شرکت عمران به مردم خدمات ارائه دهند.

سیدنور گفت: در یک ماه اخیر حدود ۳۰ خانوار در شیرین شهر ساکن شدند که به دنبال تسهیل در رفت و آمد آنها هستیم.

بر اساس این گزارش شیرین‌شهر یکی از شهرهای جدید اهواز به شمار می‌رود که رشد مناطق جدید در اهواز، مانع از توسعه و پیشرفت آن شده و مردم تمایل کمتری به سکونت در آنجا را دارند.

طبق مطالعات اولیه شیرین شهر برای اسکان ۷۵ هزار نفر و احداث پنج هزار و ۴۷۶ واحد مسکن مهر برنامه ریزی شده بود اما در حال حاضر جمعیت اندکی در این شهر سکونت دارد.

به گزارش ایرنا شهر جدید شیرین‌شهر در کیلومتر پنج شهرستان آبادان و در فاصله ۲۷ کیلومتری از اهواز قرار دارد که به عنوان پروژه مسکن مهر، عملیات احداث واحدهای مسکونی در آن آغاز شد.