اهواز - ایرنا - معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوان‌گرایی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نسبت به دوره قبل، نویدبخش روزهای خوب ورزش کشور است.

به گزارش ایرنا مریم کاظمی پور عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران استان خوزستان در مسابقات جهانی، آسیایی، المپیک و پارالمپیک خاطر نشان کرد: در المپیک ۱۱ بانو ورزشکار حضور داشتند که سهم مدال‌آوری آنها ۲ مدال بود همچنین در پارالمپیک از ۶۵ ورزشکار اعزامی ۱۲ نفر بانو بودند که سهم آنها ۷ مدال بود در حالی که دوره قبل ۳ مدال کسب شده بود.

وی با اعلام جوان گرایی و تنوع رشته‌ای مشهود در کاروان اعزامی ایران به رقابت های المپیک ۲۰۲۴ به نسبت قبل ،اضافه کرد: جوان گرایی و تنوع رشته‌ای در کاروان اعزامی به المپیک نویدبخش روزهای درخشان ورزش کشور به خصوص برای بانوان ورزشکار در سال های اینده و همزمان با فعالیت دولت چهاردهم است.

وی با اشاره به نگاه حمایتی دولت به ورزش بانوان توضیح داد : اهتمام به ورزش بانوان نه فقط برای یک حضور اجتماعی موفق بلکه فراتر از مدال‌آوری باید ارزش زن را به عنوان محور بسیاری از موفقیت‌ها و افتخارآفرینی‌ها در نظام مورد اهتمام قرار گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد: در راستای رفع موانع و مشکلات جوانان گام‌های موثری در کشور برداشته شود و فرزندان ما اوقات فراغت خود را با ورزش پُر کنند.

کاظمی پور گفت: ورزشکاران رشته‌های کشتی و تکواندو که حضور پرتعداد در میدان‌های مختلف داشته اند، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به کسب مدال شدند لذا حضور گسترده در رقابت‌های متنوع باید به عنوان یک راهبرد اساسی در ورزش باشد.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در تاریخ ورزش استان تنها ۲ مدال المپیکی داشتیم اما در یک دوره (المپیک پاریس) به تنهایی سه مدال کسب کردیم.

حمید بنی تمیم افزود: در آخرین جلسه شورای ورزش استان، قول جایزه نقدی، اهدای پنج هکتار زمین زراعت چوب و یک قطعه زمین مسکونی را دادیم که هر سه مورد انجام شد ضمن ان که طی سه سال اخیر با برگزاری سه مناسبت مراسم تجلیل ۱۲۰ میلیارد ریال به عنوان پاداش به ورزشکاران اهدا شد.

بنی تمیم به مبزبانی ۱۰۲ رویداد ملی در استان اشاره کرد و گفت: در رشته کشتی پنج سهمیه از ۶ سهمیه المپیک متعلق به کشتی گیران استان خوزستان بود که سه نشان رنگارنگ کسب کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به تخصیص اعتبار یک صد میلیارد ریال برای رفع برخی نواقص استادیوم غدیر اهواز از سوی استانداری گفت: همچنین یکصد میلیارد ریال نیز از طریق وزارت نفت برای بهسازی این ورزشگاه در نظر گرفته شد.

**۵۴ ورزشکار، مربی و داور خوزستانی تجلیل شدند

آیین تجلیل ازقهرمانان و مدال‌آوران ورزشی، مربیان و داوران المپیکی، پارالمپیکی، جهانی و آسیایی خوزستان عصر سه شنبه معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه استان، سردار حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، معاونین استاندار، مراداسکندری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاونان ورزش استان و جمعی دیگر از مسئولان استان به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد.

در این مراسم از ورزشکاران مدال‌آور، مربی و داور مسابقات المپیکی، پارالمپیکی، جهانی و آسیایی در ۲ بخش بانوان و آقایان تجلیل شد.

صادق بیت سیاح، غلامرضا رحیمی، احمد امین زاده، حسین امیری، مهدی پارسی، زهرا کرم زاده، امان الله پاپی، عرفان بُندُری، سینا موحد، فرنوش بلال خواه، سینا رستگاران، فروزان سلیمانی، الهام عنافچه، مریم خلیدی، زیور بابایی، مریم احمدی، یکتا لرکیان، عبدالمهدی هاموری، امیر کاظمی، امیرحسین علوانی، محسن نژاد، محمد کاظمی، ایوب حسینوند قاضی، علیرضا عبدولی، طیب طالبی، امین کاویانی نژاد، آرمین شمسی و ابوالفضل کرمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

محمد حمیدی، فرزاد ایمانعلی زاده، میلاد قلاوند، مهدی بشیرزاده، جواد حردانی، بابک حسامیان، مجتبی یوسفی لرکی، محمدرضا داودی، رضا بدری حاجی وند، سعید پویا، سروش کجباف، ورناصری، هادی بچاری و رمضان جمال پور دیگر تجلیل شوندگان این مراسم بودند.

دراین مراسم همچنین از خانواده‌های شهید حاج علی محمد قربانی، شهید حمید محمدپور و شهید غلامعباس فرهادی تقدیر شد.

فرمانداران شهرستان‌ها، رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، رؤسای هیأت‌های ورزشی مدال‌آور نیز تجلیل شدند.