جیرفت- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی جیرفت گفت: بر اثر آتش سوزی و انفجار سوخت گازوییل قاچاق دپو شده، امشب یک ساختمان ۲ طبقه در این شهر طعمه حریق شد. 

به گزاررش ایرنا، این چهارمین بار طی یکماه است که دپو سوخت قاچاق در جیرفت چنین حوادثی را ایجاد می کند.

یوسف سالاری مدیرعامل آتش نشانی جیرفت شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود ساعت ۲۰ امشب این ساختمان مسکونی در خیابان ذوالفقار دچار آتش شد که ماموران آتش نشانی به‌موقع در محل حضور یافتند و از سرایت زبانه های آتش به طبقه بالاتر و ساختمان های اطراف جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: صاحبخانه یک گالن ۲۲۰ لیتری گازوییل را در زیر راه پله دپو کرده بود که با آتش گرفتن آن ساختمان درگیر شعله های آتش و دود شد.

سالاری افزود: حین مهار آتش این گالن منفجر و ۲ نفر از ماموران آتش نشانی به صورت سطحی آسیب دیدند که با کمک فوریت های پزشکی در صحنه درمان شدند.

وی تاکید کرد: نگهداری سوخت در منازل، راه پله‌ها و زیرزمین شرایط خطرناک و ناامنی را ایجاد کرده است که با کوچک ترین جرقه و اتصال در هوای گرم جیرفت موجب آتش سوزی می شود.
سالاری یادآور شد: از اول این ماه چهار مورد آتش سوزی منازل بر اثر دپو سوخت داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه افراد به هیچ عنوان افراد سوخت را در منازل نگهداری نکنند اضافه کرد: همسایگان در صورت رویت چنین موضوعی، آن را به شماره تلفن ۱۲۵ آتش نشانی یا ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند تا از هر حادثه ای پیشگیری شود.

به گزارش ایرنا سه روز پیش هم بر اثر یک آتش سوزی و انفجار ناشی از سوخت قاچاق یک منزل تخریب و چهار نفر مصدوم و به اورژانس منتقل شدند.

در جیرفت و سایر شهرهای جنوب کرمان به دلیل نزدیکی به ۲ استان مرزی شاهد افزایش قاچاق سوخت هستیم.

بر اثر افزایش قاچاق سوخت میزان دپو این مایع حادثه آفرین هم افزایش یافته و آمارها حاکی از افزایش حوادث نگهداری آن در منازل است.

مرکز شهرستان جیرفت در فاصله ٢٣٠ کیلومتری جنوب شهر کرمان قرار دارد.