تهران- ایرنا- جان کربی سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد که هیچ برنامه‌ای برای دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک برنامه ریزی نشده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری آمریکایی ای‌بی‌سی، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای دیدار بایدن و نتانیاهو در زمان حضور وی در نیویورک وجود ندارد.

از سوی دیگر به دنبال بالا گرفتن درگیری میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله و حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف جنوب لبنان در روزهای اخیر، سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا به شهروندان ایالات متحده در لبنان هشدار داد که بلافاصله این کشور را ترک کنند.

کربی با تاکید بر اینکه ما برای اطمینان از خروج امن آمریکایی‌ها از لبنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: شهروندان آمریکایی در لبنان باید تا زمانی که پروازهای تجاری هنوز در دسترس هستند، آنجا را ترک کنند.

به گزارش ایرنا، کربی پیش تر در اظهاراتی، تاکید کرده بود: برای جلوگیری از وقوع یک جنگ همه‌ جانبه میان (رژیم) اسرائیل و حزب‌الله از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه کاخ سفید معتقد است هنوز امکان دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای جلوگیری از وقوع یک جنگ همه‌ جانبه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله وجود دارد، اظهار کرد: ما معتقدیم (رژیم) اسرائیل به جز جنگ با حزب‌الله و گشودن یک جبهه جدید در شمال، راه‌های بهتری برای بازگرداندن امنیت به مرز با لبنان و بازگرداندن شهرک‌نشین‌ها به خانه‌های‌ خود در این منطقه در پیش رو دارد.