گرگان- ایرنا- نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و اشاره به آرزوی صلح مردم ایران برای همه و همچنین دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین، عزت، قدرت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

رمضانعلی سنگدوینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همانطور که دکتر پزشکیان در این سخنرانی اعلام کرد؛ ایران آمادگی دارد پای میز مذاکره برجام بنشیند و از صندلی برجام عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد با دنیا روابط دوستانه و صلح‌آمیز برقرار کند که دکتر پزشکیان این مساله را به خوبی در سخنرانی خود تبیین کرد اما بر خلاف ایران، برخی کشورها از مذاکره کردن برای برقراری روابط دوستانه با ما عقب‌نشینی می‌کنند.

سنگدوینی یادآور شد: رییس جمهور همچنان که در ۲ مراسم تنفیذ و تحلیف در حضور رهبر معظم انقلاب و نمایندگان مجلس از عزت و قدرت مردم ایران دفاع کرد در سخنرانی سازمان ملل نیز با جدیت و از مواضع قدرت و اقتدار آن سخنان را تکرار نمود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رییس جمهور ایران، ضمن حمایت قاطع ملت ایران از مردم مظلوم، بی‌دفاع و بی‌گناه غزه، لبنان و فلسطین، با قدرت و اقتدار در سازمان ملل و مقابل دیدگان رهبران کشورهای مدعی حقوق بشر، رژیم صهیونیستی را غاصب، جنایتکار و ناقص حقوق بشر به معنای واقعی خواند.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.