نیویورک- ایرنا- مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار رئیس جمهور صربستان در اظهاراتی با بیان اینکه امروز خاورمیانه در آتش جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت متضمن حمایت آمریکا می‌سوزد، تاکید کرد: هیچ قاعده و چارچوب حقوقی بین‌المللی اجازه حمله به زنان، کودکان، بیمارستان‌ها، مدارس و پناهگاه‌ها را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به نیویورک، بعد از ظهر سه‌شنبه (به وقت محلی) در دیدار الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان با اشاره به ابراز نگرانی و تأثر وی نسبت به وضعیت در غزه و لبنان، تصریح کرد: امروز خاورمیانه در آتش کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت متضمن حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از این جنایات می‌سوزد.

رئیس جمهور با تشریح وضعیت انسانی بغرنج غزه، افزود: هیچ قاعده و چارچوب حقوقی بین‌المللی اجازه حمله به زنان، کودکان، بیمارستان‌ها، مدارس و پناهگاه‌ها را نمی‌دهد اما رژیم صهیونیستی پس از نزدیک یک سال جنایت و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه در غزه، از روز گذشته به لبنان نیز حمله کرده و تعداد زیادی انسان‌های بی‌گناه را به شهادت رسانده است.

پزشکیان با محکوم کردن این استدلال که اقدامات رژیم صهیونیستی دفاع مشروع از خود است، اظهار کرد: آیا نوزادانی که بعد از به دنیا آمدن هنوز از بیمارستان مرخص نشده‌اند، همان تروریست‌هایی هستند که رژیم صهیونیستی ادعای کشتن‌ آنها را دارد؟! افرادی که صهیونیست‌ها در فلسطین، لبنان، سوریه و ایران ترور کرده‌اند، چه کسی را کشته‌اند که رژیم صهیونیستی به اسم مبارزه با تروریست‌ها آنها را ترور کرده است؟!

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با مفید و سازنده خواندن همکاری‌های ایران و صربستان در عرصه‌های دوجانبه و بین‌المللی، گفت: دو کشور ظرفیت‌های متقابل خوبی برای گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط با یکدیگر دارند.

الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان نیز در این دیدار با ابراز تأثر و نگرانی عمیق از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان خاطرنشان کرد: جنایات اسرائیل در غزه و حالا لبنان با حمایت و چراغ سبز آمریکایی‌ها انجام می‌شود و آمریکایی‌ها در پیشبرد چنین سیاست‌ها و اقداماتی کاملاً سابقه طولانی دارند.

رئیس جمهور صربستان از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورش قدردانی کرد و گفت: دو کشور زمینه‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای بهبود روابط و تقویت همکاری‌ها دارند.