تهران - ایرنا - نماینده مردم نقده در مجلس گفت: معاونت توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایری رئیس جمهور به دنبال توانمندسازی تمام مردم در نقاط روستایی و عشایری و توزیع عادلانه حقوق شهروندی در کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه - چهارم مهرماه - صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی تقاضای استعفای عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه و معاون فعلی رئیس جمهور در امور توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایری از سمت نمایندگی در دستور کار قرار گرفت و وی درباره دلایل استعفای خود گفت: بارها در روزهای اخیر با این موضوع مواجهه شدم که آیا حسین زاده نمایندگی مجلس را برای خود پله ترقی در نظر گرفته است که به سمت معاونت ریاست جمهوری برسد؟ در حالی که می‌دانیم جایگاه نمایندگی بسیار ارزشمند و بالاتر از جایگاه معاونت ریاست جمهوری است.

نماینده نقده در مجلس افزود: هویت سیاسی خود را از شهرستانی گرفتم که مردم کرد، لر، شیعه و سنی در این شهر زندگی می‌کنند. از طرفی در ذهن خود به دنبال ایده‌هایی بودم که این ایده‌ها سبب بهبود شرایط حقوق شهروندی برای همه مردم کشور به ویژه مناطق روستایی و محروم شود.

وی افزود: در مسیر توسعه دچار انحراف شدیم و سبب شده برخی از استان‌های کشور به توسعه رسیده و برخی از توسعه دور شوند. به عبارتی توسعه نامتوازن سرزمینی به نحوی است که تخصیص منابع به درستی و عادلانه بین روستا و شهر توزیع نمی‌شود.

حسین زاده ادامه داد: نگاه ما به توسعه همیشه سیمانی و آجری بوده در حالی نگاه اساسی به توسعه باید توانمندسازی جامعه محسوب شود. یعنی توسعه‌ای درست است که در جامعه‌ که ضعیف ترین فرد ایرانی هم بتواند توانمند شود تا امکان زیست بهتری را در کشور داشته و این رسالت و هدف این معاونت است.

نماینده مردم نقده و اشنویه توضیح داد: هدف ما این است که برای توسعه متوازن و پایدار ابزار نظارتی را به وجود آوریم. از طرفی به رغم اینکه ۵۰ تا ۶۰ نهاد در این بخش فعالیت دارند، اما توسعه روستایی موضوع بی متولی است. به عبارتی در مدیریت فرابخشی باید همسان کردن فرآیندها را به نحوی انجام دهیم که خروجی آن قابل لمس شود.

حسین زاده با بیان اینکه فرآیندها به درستی شکل نگرفته است، تصریح کرد: یک نهاد فرابخشی لازم است تا در تمام مناطق محروم و روستایی فرآیند دقیقی را شکل دهد. همچنین در مناطق محروم نیازمند بررسی دقیق مشکلات هستیم و در این حوزه نتوانستیم نظام برنامه ریزی و شناسایی دقیق داده‌ها را به نتیجه برسانیم و به نظرم این معاونت به این مسائل به درستی رسیدگی خواهد کرد.

رویایم از بین رفتن غبار فقر از ایران است

حسین زاده در ادامه با بیان اینکه ما باید باعث شویم هرکس در این سرزمین خود را فدای خاک وطن بداند و در برابر تهدیدات بایستد، گفت: من مخالف سهم دهی‌های مذهبی هستم و ملاک گزینش مسئولان باید شایسته گزینی و ایرانی بودن باشد لذا شما نمایندگان اگر تشخیص به شایستگی بنده دادید به من رأی دهید.

وی ادامه با بیان اینکه به سرزمین و ایران حساس است، عنوان کرد: معتقدم باید سختی‌ها را به جان بخریم تا بتوانیم ریل گذاری جدید در این معاونت داشته باشیم که به تازگی راه اندازی شده است.

حسین زاده در ادامه خود را متعهد به اصول اخلاقی و حرفه‌ای دانست و افزود: رویای من زدودن فقر و تبعیض است و قصد دارم غبار فقر را از ایران کنار بزنم لذا امروز استعفا می‌دهم تا به عنوان بخشی از دولت برای حل مشکلات کشور آماده شوم.

محرومیت زدایی ستون سالم یک جامعه پایدار است

حسین زاده خطاب به مردم نقده و اشنویه مردم حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: من نماینده شما شدم تا در برابر فقر ایستادگی کنم لذا تصمیم امروز من نیز نشأت گرفته از همان است.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال گلایه‌های سیاسی نیستیم و می‌خواهیم به قلب چالش‌های کشور بزنیم لذا معتقدم محرومیت زدایی یکی از ستون های سالم جامعه پایدار است و نبود امکانات و تجهیزات که منجر به محرومیت قشری از مردم شود، به معنای خیانت است.