همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار اتحاد و یکپارچگی کشورها در برابر نسل کشی و انسان کشی های رژیم صهیونیستی و پایان دادن ظلم به بشریت و نسل کشی است.

علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ماه های اخیر شاهد جنایات دد منشانه رژیم صهیونیستی علیه بشریت به ویژه مردم مظلوم غزه و لبنان هستیم که تکلیف همه کشورها ایستادگی در برابر ظلم است.

وی یادآوری کرد: رهبری فرزانه انقلاب اسلامی همواره به امت اسلامی تاکید کردند که ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی یک وظیفه شرعی، دینی و انسانی است و همه باید در قبال این ضایعه دردناک، بزرگ و اسفناک که به جامعه اسلام وارد شده ساکت ننشینند و هر اقدامی که می توانند انجام دهند.

استاندار همدان ادامه داد: رییس جمهوری ایران از آغازین لحظه فعالیت، مواضع محکم خود را در برابر محکومیت این جنایات اعلام کردند همچنین روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل، اذهان همه دنیا را به جنایات رژیم صهیونیستی معطوف کردند.

قاسمی فرزاد افزود: رییس جمهوری خواستار این شدند که همه جهان متحد و یکپارچه در برابر نسل کشی و انسان کشی هایی که صورت می گیرد، بی تفاوت نباشند و جلوی این جنایات را بگیرند.

وی بیان کرد: رییس جمهوری در سازمان ملل تاکید کرد که خیلی محکم و استوار در برابر این جنایت ها ساکت نمی نشینیم و باید پاسخ مناسب را به رژیم جعلی و دد منش بدهیم.

استاندار همدان گفت: صحبت های رییس جمهور می تواند یک نقطه عطف و مرکز ثقلی در کنار روسای دیگر کشورهای جهان به خصوص روسای کشورهای اسلامی باشد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: صحبت ها و مطالب رییس جمهور ناظر بر ظلم و جنایاتی است که به بشریت می شود، حالا یک جا در غزه و لبنان مستقیم با توپ و گلوله و موشک ارتش رژیم صهیونیستی و جای دیگر جهان در قالب تحریم ها، ندادن تجهیزات، دارو و محروم کردن انسان ها از حقی که در جهان برای همه انسان ها است.

وی با عنوان اینکه تحریم دارویی یک نوع جنگ و نسل کشی است اظهار کرد: بسیاری از بیماران برای ادامه حیات نیاز به دارو دارند در حالیکه سال ها دسترسی بیماران را به دارو، ارتباط با جهان و مراودات مالی ما رو تحریم کردند این هم ظلم آشکار بر علیه بشریت است.

استاندار همدان گفت: رییس جمهور با ولایتمداری و تبعیت از فرمایشات رهبری فرزانه انقلاب و در راستای سیاست ها و ریل گذاری هایی معظم له در زمینه سیاست خارجی و تعامل با جهان، مسائلی را از تریبون نماز جمعه مطرح کردند.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

موعد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه سوم مهرماه بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران پرداخت. این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.