تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: وزش بادهای خنک شمالی از امروز و تداوم آن تا پایان هفته هوایی خنک را در سطح استان رقم می زند.

مریم بهروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، سرعت وزش بادهای شمالی برای امروز در کانال بادی استان و شهرهایی چون کوهین، تاکستان و بویین زهرا به نسبت شدیدتر از سایر نقاط خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: به لحاظ دمایی نیز از امروز روند کاهش دما در سطح منطقه را خواهیم داشت تا جایی که میزان دما در مناطق کوهستانی تا ۱۰ درجه و برای سایر نقاط استان تا پنج و ۶ درجه سانتیگراد نسبت به روز گذشته خنک تر خواهد شد و این وضعیت نیز تا پایا هفته ادامه دارد.

بهروزی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آبگرم با ۱۱ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۶ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۶ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار وضعیت جوی استان قزوین را مورد رصد قرار می دهند.