تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران امور رژیم صهیونیستی به شیوه هوشمندانه ادامه نبرد از سوی حزب الله و اهداف راهبردی پرداخت است که مقاومت لبنان دنبال می‌کند.

به گزارش امروز چهارشنبه ایرنا، «فراس یاغی» تحلیلگر امور اسرائیل به خبرگزاری شهاب گفت: شیوه کنونی حزب الله در پیشبرد نبرد مقتدرانه و هوشمندانه و متکی بر اهداف راهبردی است.

وی افزود: حزب الله پیام های غافلگیرکننده دارد که طی روزهای آتی در صورت ادامه نبرد شاهد آن خواهیم بود که یکی از آنها به نظر من رخنه به اسرائیل و انجام عملیات است که به اسرائیلی‌ها ثابت کند که هم اطلاعات و هر انچه می‌داند و همه اهداف و برنامه ریزی‌هایش شکست خورده است.

یاغی تاکید کرد: حزب الله از ابتدای نبرد هدفش تبدیل جبهه پشتیبانی به جنگ فرسایشی بوده و طی بیش از ۱۱ ماه موفق شده است و ما شاهد دودستگی های داخلی به شکل گسترده در اسرائیل هستیم.

این کارشناس امور رژیم صهیونیستی بیان کرد: به نظر می‌رسد که اسرائیل طرح عملیات دارد و بر اساس آن عملیات فرسایشی را تحمل کرد تا به مرحله ای رسیده که به حزب الله پیام‌هایی ارسال کند که دست از جبهه پشتیبانی غزه بردارد و از آن دور شود و با وجود کشتار پیجر و دستگاههای ارتباطی و ترور فرماندهان حزب الله در این طرح شکست خورده است.

وی گفت: با وجود بیش از ۱۸۰۰ حمله هوایی از سوی اسرائیل به جنوب لبنان، بقاع و ضاحیه، اما ثابت شد که توان حزب الله همچنان برقرار است. اسرائیل به دنبال کشاندن حزب الله به جنگ تمام عیار است اما فکر نمی‌کنم که حزب الله به این سمت حرکت کند و در زمین دشمن بازی کند زیرا به خوبی از اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی آگاه است و به دنبال تداوم جنگ فرسایشی است.

یاغی تصریح کرد: حزب الله هدفش به شکست کشاندن تحرکات اسرائیل برای بازگردانیدن ساکنان به شهرک های شمالی فلسطین اشغالی است. حزب الله نه تنها به دنبال ممانعت از بازگشت صهیونیستهاست بلکه به دنبال آواره کردن شمار بیشتری است و این هم اکنون در جبهه شمالی جریان دارد و حزب الله روی منطقه شمال تمرکز کرده است. هدف دیگر حزب الله باقی ماندن جبهه لبنان به عنوان جبهه پشتیبان غزه است.

این کارشناس امور رژیم صهیونیستی ادامه داد: رویکرد حزب الله در حال حاضر روی اهداف راهبردی است تا اینکه به واکنش و تاکتیک ها یا دستاوردهای تاکتیکی روی آورد که ثمری ندارد. آنچه تاکنون می توانیم بگوییم این است که اسرائیل دستاورد تاکتیکی در داخل لبنان به دست آورده، اما دستاورد راهبردی به دست نیاورده است و بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی نیز به این موضوع پرداخته اند.

یاغی افزود: نبرد طولانی است و از این رو حزب الله حملات تدریجی و مشخصی را با هدف قرار دادن پایگاههای نظامی و کارخانه جات نظامی و انبارهای تسلیحاتی دنبال می‌کند که این به شکل زیادی بر داخل اسرائیل تاثیر می‌گذارد به ویژه بر منطقه شمال. حزب الله کمربندی از حیفا تا مرزهای لبنان ایجاد کرده است. حزب الله به دنبال تاخیر در جنگ گسترده است.