تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

کرج - ایرنا - بانوان ایثارگر استان البرز روز چهارشنبه در آیینی به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس در سالن اجتماعات شهید سبحانی سپاه استان در کرج تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی »مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز در این آیین با بیان اینکه بانوان در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی خلق کردند، گفت: نقش ارزشمند بانوان ایثارگر در دفاع مقدس باید در تاریخ رشادت های ایران اسلامی ثبت شود.

وی افزود: بانوان ایثارگر در دوران دفاع مقدس و پس از آن حماسه های بزرگی برای سربلندی ایران اسلامی خلق کردند که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اسلامی بیان کرد: باید درباره اهمیت نقش تاریخی بانوان در دفاع مقدس به صورت تخصصی پژوهش شود و با گردآوری اسناد و مستندات این حضور ارزشمند در تاریخ ثبت شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز گفت: زنان در دفاع مقدس علاوه بر نقش مهمی که در پشتیبانی از جبهه داشتند ، ستون و بنیان خانواده را حفظ کردند و این مساله آرامش خاطر بزرگی به رزمندگان داد تا با خیال آسوده در جبهه های جنگ علیه دشمن بجنگند.


اسلامی با بیان اینکه مادران ، همسران و خواهران شهدا و ایثارگران برای آنها قوت قلب بودند، اضافه کرد: بانوان پس از دوران جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در پرستاری و پشتیبانی از جانبازان و ایثارگران داشتند و با صبوری خاص پای ارزش های دفاع مقدس ایستادند.
وی با اشاره به اهمیت جمع آوری اسناد تاریخ شفاهی و خاطرات حضور بانوان در دفاع مقدس ، خاطرنشان کرد : جمع آوری تصاویر ، فیلم ها ، اسناد و خاطرات شفاهی بانوان ایثارگر از دفاع مقدس باید با سرعت بیشتری انجام شود تا بتوان این میراث ارزشمند را برای آیندگان در تاریخ ثبت کرد.

برچسب‌ها