زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه صنایع تبدیلی شهرک کشاورزی و صنایع وابسته برای فرآوری محصولات کشاورزی در دلگان راه‌اندازی شود، گفت: باید از این ظرفیت بی‌نظیر با مشارکت مردم برای افزایش صادرات استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری دلگان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت با بیان اینکه آموزش و پرورش یک مجموعه اصلی راهبردی است، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید به آموزش و پرورش کمک کنند زیرا آینده کشور را این نهاد و دانش آموزان می‌سازند.
وی با تاکید بر اینکه باید نگاه توحیدی و مهارتی دانش آموزان را تقویت کنیم، افزود: دانش آموزان باید مهارت محور و از نظر علمی رشد کنند و ارتباط خانواده و مدرسه هر روز بیشتر شود.
استاندار سیستان و بلوچستان امنیت غذایی کشور را مهمترین مساله عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به استعداد و ظرفیت بی‌نظیر دلگان در حوزه کشاورزی و دامداری، جهاد کشاورزی باید توجه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشد.
وی با بیان اینکه بخش‌های کشت و صنعت دلگان باید با مشارکت مردم و تعاونی‌ها فعالیت بیشتری داشته تا در حوزه کشاورزی توسعه پیدا کنیم، گفت: اقتصاد باید مردمی بر مبنای تولید باشد.
کرمی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید موانع را برطرف و کار مردم را تسهیل کنند و تمام کارها در دستگاه‌های اجرایی با نگاه بلند مدت و با برنامه انجام شود و مسوولان باید نوآوری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید از توان دانش آموزان و دانشگاه‌ها استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ هزار نفر در حوزه دیجیتال آموزش دیده و ۴۵ شرکت را تشکیل و درآمد کسب می‌کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای موفقیت در اقتصاد باید شبانه روزی کار کنیم و خداوند متعال به جامعه‌ای که اهل تلاش است پاداش می‌دهد، افزود: این استان در حوزه تجارت، کریدورها، گردشگری، اقتصاد شهری، اقتصاد کشاورزی و اقتصاد دریا دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و باید با برنامه‌ریزی و پیگیری از این ظرفیت‌ها با اراده قوی و با توکل بر خداوند استفاده کنیم.
وی مشارکت، همکاری و همدلی در کارها را بسیار مهم دانست، و تصریح کرد: اگر انسجام و وحدت که تاکید قرآن کریم در دنیای اسلام بود رژیم صهیونیستی این جنایات را انجام نمی‌داد.