اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: همسران و مادران ایثارگران نیمه پنهان و موثر جریان دفاع مقدس هستند و این قشر نقش موثری در دوران جنگ تحمیلی داشتند.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان در اراک، افزود: اگر جانفاشانی و ایثارگری خانواده‌ها، همسران و مادران شهدا و ایثارگران نبود، این مسیر موفق انقلاب طی نمی‌شد.

وی بیان کرد: مادران و همسران ایثارگران عنصر اصلی مقاومت هستند و هنوز هم این همراهی در جبهه‌های جنگ نرم و سخت با همراهی یک جریان پرقدرت از بانوان ادامه دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: یکی از فلسفه‌های مهم نامگذاری‌ها در مناسبت‌ها، یادآوری رویدادها است که در ایامی باید به بهانه‌ای، بیشتر به آن موضوع پرداخته شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس از جمله ایامی است که باید به صورت مستمر به جامعه بویژه به قشر جوان ارایه شود.

وی گفت: شهریور در تاریخ ایران ماه پر آشوبی است که در چند مقطع مورد هجوم نظامی قرار گرفته که یکی از آنها سوم شهریورماه سال ۱۳۲۰ بود که از ۱۰ نقطه شمال، جنوب، شرق و غرب مورد هجوم بیگانگان قرار گرفت و در هشتم شهریوماه همان سال کل ایران به اشغال بیگانگان درآمد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: کشور در دوران انقلاب اسلامی در شهریورماه مورد حمله دشمن قرار گرفت، و این بار در شرایطی که جمهوری اسلامی به لحاظ نظامی در شرایط مناسبی نبود، آرزوی اشغال ۱۰ روزه ایران برای دشمن به گور رفت و حتی نتوانستند از استان‌های مرزی هم جلوتر بیایند.

مخلص‌الائمه گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به جهت ایمان مردم و رهبری امام راحل پیروز شدند و یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نرسید.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و مردمی جایگزین یک رژیم کودتایی شد و همه باید قدر این انقلاب را بدانند.

استاندار مرکزی افزود: هیچ انقلابی در دنیا از دهه سوم خود عبور نکرده اما جمهوری اسلامی مقتدر در چهلواره دوم قرار دارد.

مخلص‌الائمه گفت: برای کسب موفقیت‌های بیشتر باید همچنان با وحدت، انگیزه الهی و تبعیت از ولایت فقیه در مسیرهای مختلف گام برداشت.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی روزی در تولید سیم خاردار عاجز بود اما الان متهم به صادرات پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی به کشورها است.

استاندار مرکزی افزود: خانواده معظم شهدا بهترین داشته‌های خود را تقدیم کشور و انقلاب کردند و این عزیزان حق بزرگی برگردن جامعه دارند.