تهران– ایرنا– پکن بدنبال کشته شدن یک کودک ژاپنی در چین، به اتباع خود برای سفر به ژاپن هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری ژاپنی کیودو با انتشار این خبر نوشت: چین در پی کشته شدن یک دانش آموز ژاپنی به ضرب چاقو در هفته گذشته در شهر «شنجن» واقع در جنوب چین، از شهروندان خود که قصد سفر به ژاپن داشته و یا در آن کشور سکونت دارند خواست تا احتیاط و مراقبت های لازم را به عمل آورند.

بنابراین گزارش سفارت چین در ژاپن روز سه شنبه (روز گذشته به وقت محلی) در این ارتباط در بیانیه ای اعلام کرد: با نزدیک شدن تعطیلات ملی، با توجه به وضعیت کنونی، آگاهی از اقدامات احتیاطی ایمنی لازم را بالا برده و از سفر ایمن با توجه به شرایط حاضر مطمئن شوید.

به گزارش ایرنا، یک پسر ۱۰ ساله از پدری ژاپنی و مادری چینی در مورخ پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در مسیر مدرسه مورد حمله قرار گرفت و بر اثر جراحت ناشی از ضربات چاقو در ناحیه شکم جان خود را از دست داد. فرد مظنون توسط پلیس مستقر در نزدیکی این مرکز آموزشی دستگیر شد.

این حادثه به بروز تنش در سطوح بالای دیپلماتیک بین توکیو و پکن منجر شد، بطوریکه ژاپن از چین خواست درباره قتل دانش‌آموز ژاپنی در چین شفاف‌سازی کند.

یائوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن در مورخ دوم مهر ماه ۱۴۰۳در این ارتباط به خبرنگاران گفت: توکیو از دولت چین می خواهد که توضیحات بیشتری نسبت به جزئیات قتل یک دانش آموز ژاپنی در شهر شنجن ارائه کند.