تهران-ایرنا- تارنمای «پولیتیکو» با اشاره به تشدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت لبنان تاکید کرد اختلافات میان آمریکا و اسرائیل در مورد نحوه رویارویی با حزب الله افزایش یافته و واشنگتن بارها به مقامات اسرائیلی در مورد آغاز جنگ منطقه ای هشدار داده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، به گفته دو مقام ارشد آمریکایی و یک مقام اسرائیلی، در روزهای منتهی به حمله هوایی (رژیم) اسرائیل به لبنان، مقامات آمریکایی به اسرائیل هشدار دادند که چنین استراتژی به سرعت منطقه را به سمت جنگ سوق خواهد داد.

این گزارش افزود: مقامات اسرائیلی فشار واشنگتن برای دستیابی به یک توافق دیپلماتیک با حزب الله را پذیرفتند اما آنها با طرح آمریکایی دستیابی به توافق مخالف بودند. به این معنی که اسرائیل با کاهش تنش ها موافق بود اما آن را به نحوی می خواست که طی آن ضربه به حزب الله به حدی زیاد باشد که این گروه احساس کند مجبور به شرکت در مذاکرات برای پایان دادن به درگیری می شود.

بنابر این گزارش آمریکا ماه‌هاست که از اسرائیل خواسته تا از تشدید عملیات نظامی خود در لبنان اجتناب کند. واشنگتن این پیام را در طول تابستان از طریق کانال‌های دیپلماتیک مختلف و در تماس‌های تلفنی و نشست های مقامات دو طرف در واشنگتن و اسرائیل(سرزمین های اشغالی) منتقل کرده است. اسرائیل نیز تا اواخر ماه اوت (مرداد ۱۴۰۳) که مذاکرات آتش بس غزه متوقف شد، تا حد زیادی با تلاش دیپلماتیک پیشنهادی واشنگتن موافقت کرده بود. با این حال اسرائیلی‌ها وقفه در مذاکرات آتش بس را فرصتی مناسب برای تعدیل منابع نظامی خود و تمرکز بر حمله به حزب الله در شمال دید.

پولیتیکو با اشاره به اختلافات در داخل دولت آمریکا در مورد حملات اسرائیل علیه حزب‌الله و افزایش پتانسیل جنگ های بعدی در منطقه نوشت: در حالی که برخی از مقامات کاخ سفید به طور کلی از حملات نظامی اسرائیل علیه حزب‌الله حمایت می‌کنند، برخی دیگر در پنتاگون و جامعه اطلاعاتی آمریکا مطمئن نیستند که چنین استراتژی نتیجه‌بخش باشد. برخی از مقامات آمریکایی به طور فزاینده ای نسبت به افزایش تلفات در لبنان در نتیجه حملات هوایی اسرائیل ناامید و خشمگین شده اند.

بنا بر این گزارش، مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا در جلسات توجیهی هفته گذشته کنگره، از نگرانی خود در مورد افزایش حملات حزب الله در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل خبر داده و تاکید کردند اگر خشونت‌ها تشدید شود، خطر درگیری اسرائیل و حزب الله در یک جنگ همه جانبه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی حملات ددمنشانه ای به لبنان انجام داده و در حال بمباران این کشور است. در مقابل حزب الله نیز دایره حملات خود را به تدریج گسترده کرده و از موشکهای فادی ۱، ۲ و ۳ استفاده کرده است.