قزوین - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از اجرای طرح شاداب‌ سازی در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

سیدعلی اکبر موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به شاداب‌ سازی و ارتقا امکانات مراکز فرهنگی و هنری استان همت گمارده است، تاکید کرد: طرح ملی شاداب‌ سازی مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح این استان با استقبال و اجرای فعالیت‌های متنوعی در این راستا همراه شده است.

وی افزود: اجرای طرح شاداب‌ سازی مراکز در راستای تامین نیاز و ارج‌گذاری به اقتضائات سنی مخاطبان و مراجعان کانون صورت گرفته است.

موسوی با بیان اینکه فضایی که کودک و نوجوان از حضور در آن لذت می‌برد، زمینه افزایش علاقه، یادگیری و خلاقیت او را هم بیشتر فراهم می‌کند، تصریح کرد: شاداب ‌سازی مراکز فرهنگی و هنری زمینه ساز جلب و جذب جامعه هدف در مراکز فرهنگی و هنری کانون است.

این مسوول ادامه داد: در اجرای این طرح تلاش شده برای ایجاد کشش و جاذبه در مراکز فرهنگی و هنری کانون با هدف جلب رغبت و اشتیاق مخاطبان به بررسی و رعایت همه جوانب از جمله بهسازی، آراستگی، نظم و زیبایی و امکانات بروز شده توجه و اهتمام شود.

وی تاکید کرد: در مسیر اجرای این طرح از پیشنهادها، ابتکار، خلاقیت و تجربه کارشناسان و مربیان مراکز هم بهره بردیم که به اجرای طرح‌هایی نوین و بدیع در سطح استان انجامیده است.

به گفته موسوی، نشاط آوری، سادگی و هم‌راستایی با اهداف و آرمان‌های کانون از جمله مواردی بود که در پیاده سازی این طرح در کانون استان قزوین مورد توجه قرار گرفته است، تلاش شده بخشی از توانمندی و کارآمدی کانون در حوزه شناخت نیازها و گرایش‌های روحی و روانی جامعه هدف در اجرای این طرح مدنظر قرار بگیرد.

این مسوول یادآور شد: این اقدامات براساس شرایط بومی و درخواست، نیاز و اولویت‌های هر مرکز و متناسب با گروه سنی مخاطبان و مراجعان مراکز فرهنگی و هنری کانون استان انجام می‌شود تا بتوانیم در شرایطی شایسته و درخور کودک و نوجوان ایرانی پذیرای حضور آنها باشیم.

مدیرکل کانون استان قزوین اظهار کرد: امکانات، تجهیزات و ملزومات فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، رنگ‌آمیزی فضای داخلی مراکز، بهسازی و نوسازی فضای داخلی و بیرونی مراکز، فضاسازی هنری مراکز با طرح‌های تازه، هدفمند و متناسب با گروه سنی مخاطبان کانون به عنوان بخشی از این اقدامات به شمار می رود که افزایش یافته است.