ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا، مکتب و گفتمان ماندگار دفاع مقدس جرأت نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارند، گفت: سخنرانی مقتدرانه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز چهارشنبه در پنجمین آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان ایلام، ظهار کرد: عملیات های جسورانه ای چون طوفان الاقصی توسط حماس، وعده صادق و عین الاسد از سوی ایران برگرفته از مکتب ارزشمند دفاع مقدس است.

وی افزود: سخنرانی مقتدرانه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قدرت و مظلومیت ایران اسلامی را در دنیا به رخ کشید، گفت: موضوعاتی نظیر جنایات رژیم‌های استکباری علیه کشورهای اسلامی، دفاع از مردم غزه و لبنان و محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی، ترور شهید سلیمانی و لزوم صلح پایدار جهانی که گفتمان مردم ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، مواضعی روشن، قاطع و ارزشمند بود که اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اقتدار کنونی انقلاب اسلامی مدیون ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس است، ابراز کرد: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس، با کمترین امکانات نظامی، تسلیحاتی و پشتیبانی به مصاف دشمن بعثی می‌رفتند و از شهادت هراس نداشتند، امروز جوانان و نسل جدید با الگوگیری از مکتب دفاع مقدس و اطاعت از رهنمون‌های رهبری در مسیر شهدا حرکت کنند.

بهرام‌نیا ادامه داد: تمام دول ابرقدرت با تحریک صدام و رژیم بعث با تجهیزات کامل و تسلیحات نظامی به نبرد با انقلاب اسلامی نوپا آمدند اما در مقابل رزمندگان اسلام، باوجود کمبود تجهیزات و نفرات با اتکا بر وحدت و انسجام ملی، ایمان به خداوند و امدادهای غیبی، وجود با برکت ولایت فقیه، آرامش و مدیریت امام راحل در اداره جنگ، جسارت و شجاعت و شهادت طلبی رزمندگان، وجود فرماندهان جوان،خلاق و جسور، شکست خوردند.

وی با تاکید بر اینکه باید حقایق جنگ تحمیلی که یک گنجینه ارزشمند است در قالب هنر و نوشتار برای نسل جوان و نوجوان منعکس شود، گفت: نسل جدید بداند که رزمندگان در چه شرایط سخت و طاقت فرسایی کشور را از تجاوز دشمن حفظ و جنگ را مدیریت کردند.

استاندار ایلام با بیان اینکه دستاوردها و اقتدار ایران و انقلاب اسلامی، مرهون فرهنگ بسیجی و تفکر شهدا است، گفت: مبارزه در دوران دفاع مقدس، مبارزه بین حق علیه باطل بود که پیروز این میدان، جمهوری اسلامی بوده و هست.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این آیین، اظهار کرد: ایران در جنگ نابرابر تحمیلی از ابتدایی‌ترین امکانات و تسلیحات نظامی برخوردار نبود و اطلاعات لازم از توان و امکانات دشمنان نداشت اما این خلاء را نبوغ انسان‌های فداکار و تلاش افراد ایثارگر و ایمان به خداوند پُر کرد.

سردار "سیدصادق حسینی" با بیان اینکه رهبری و ولایت فقیه و نیروی انسانی معنوی ۲ عنصر پیروزی بخش در هشت سال دفاع مقدس بود، افزود: امروزه نیز از این عناصر در صحنه برخورداریم‌ و بی شک نیروهای حزب الله و حماس نیز با استفاده از این قدرت پیروز خواهند شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تاکید کرد: ارزش های دفاع مقدس و معارف اسلامی باید برای نسل جوان بیان شود.

به گزارش ایرنا، این آیین همزمان با سراسر کشور و به صورت وبینار با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.