گنبدکاووس- ایرنا- معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با یادآوری فعالیت ۲۳۰ هزار موقوفه در کشور گفت: هر ساله به طور میانگین هزار وقف جدید در کشور ثبت می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامرضا عادل روز چهارشنبه در حاشیه همایش استانی یاوران وقف به میزبانی گنبدکاووس اظهار کرد: وقف املاک و اموال، از جمله یاگاری‌های ماندگار نسل پیشین برای امور خیر است که انجام آن به نسل جدید نیز منتقل شده و مردم همچنان در انجام این کار خیر پیش‌قدم هستند.

وی افزود: بیشترین نیت موقوفات متعلق به سیدالشهدا (ع) و صرف درآمدهای وقف برای مجالس ماه محرم است که در انجام این نیت، اهل سنت هم اموال خود را وقف امام حسین (ع) می‌کنند.

حجت الاسلام عادل با اشاره به وجود عرصه‌های مختلف برای وقف به ویژه بر اساس نیازهای جدید، گفت: این نیازها شاید در مناطق مختلف با هم متفاوت باشد اما به صورت عمومی، حوزه جوانان شامل اشتغال، ازدواج و تحصیل‌شان و آموزش نخبگان و استعدادهای درخشان نیازمند توجه بیشتر است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: در موضوع مربوط به دارو و درمان و تجهیزات پزشکی به ویژه در مناطق محروم هم لازم است توسط خیران همچنان که از گذشته تا به الان پای کار بودند این روند ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت مدارس وقفی در کشور گفت: برای حمایت از دانش‌آموزان به ویژه استعدادهای درخشان کشور از توان خیران استفاده خواهیم کرد تا فرصت بالندگی این استعدادها و هموارسازی مسیر خدمت آنان به جامعه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، حاضران قبل از شرکت در همایش استانی یاوران وقف به میزبانی گنبدکاووس، مزار گلزار شهیدان مدفون در محوطه امام‌زاده یحیی بن زید را عطرافشانی و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.