تهران- ایرنا- دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی مجاهدان جبهه مقاومت است، گفت: تلاش‌های صورت گرفته برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های بعد قابل تقدیر است، اما کافی نیست و با توجه به ابعاد گسترده این حماسه، باید به لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی در جلسه امروز چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ این شورا ابتدا در خصوص حادثه غم‌بار معدن ذغال سنگ طبس که به جان باختن ده‌ها تن از هموطنان انجامید، اظهار داشت: به خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گویم. انتظار است که مسئولان ذیربط با بررسی دقیق این حادثه دلایل این اتفاق را مشخص کنند و در کنار برخورد با قصورها و تقصیرهای احتمالی، برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی چاره‌اندیشی کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه‌سازی فرزندان غیور ایران عزیز است. مجاهدت مومنانه رزمندگان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و درود می‌فرستیم به روح پاک شهدایی که عزت امروز ایران اسلامی مدیون جان‌فشانی آن‌هاست.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: تلاش‌های صورت گرفته برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های بعد قابل تقدیر است، اما این تلاش‌ها کافی نیست و با توجه به ابعاد گسترده این حماسه، باید به لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی با تحمیل جنگ تمام عیار به ایران به دنبال متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی بودند، اما دفاع مقدس هشت ساله مردم ایران اسلامی مفهومی به نام جهاد فی سبیل الله را احیا کرد که امروز گسترش این مفهوم، موجودیت جهان سلطه را به چالش کشیده است.

وی با یادآوری نقش امام خمینی (ره) در پیروزی‌های دفاع مقدس بیان داشت: امام از تعبیر «جنگ ارزش‌های اعتقادی ـ انقلابی» برای دفاع مقدس استفاده کردند و فرمودند «ما در مقابل ظلم ایستاده‌ایم» که یک تعبیر دقیق است و البته قدرت‌های استکباری با تکرار رفتارهای ظالمانه خود هنوز هم دست از این جنگ برنداشته‌اند و اکنون هم این مصاف حق و باطل در ابعاد مختلف قابل مشاهده است.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس صرفا یک دوره تاریخی نیست، بلکه گنجینه عظیم فرهنگ‌ساز و یک سرمایه گرانقدر معنوی است که امروز به الگوی مجاهدان جبهه جهانی مقاومت تبدیل شده است و اگر می‌بینیم این روزها حملات وحشیانه رژیم غیرقانونی و تروریست صهیونیستی با مقاومت شجاعانه و مومنانه مواجه می‌شود، به این دلیل است که مردم شجاع فلسطین و لبنان تجربه افتخارآمیز مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس را پیش چشم خود دارند.

آیت‌الله جنتی در پایان عنوان کرد: حامیان امروز رژیم صهیونیستی بدانند که مردم غیور فلسطین و لبنان با تکیه بر قدرت ایمان، پیروز نهایی این نبرد نابرابرند و مهر بدنامی‌ای که به دلیل حمایت از صدام بر پیشانی حامیانش نشست بر پیشانی حامیان سردمداران سفاک رژیم‌صهیونیستی نیز خواهد نشست. حامیان دیروز صدام و امروز رژیم‌صهیونیستی مجدد شکست خواهند خورد.