سمنان - ایرنا - نماینده سابق مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر پزشکیان به عنوان نماینده ملت ایران سیاست نظام جمهوری اسلامی را در موضوع صلح جهانی در سازمان ملل متحد مطرح کرد و حمایت از ایشان و حفظ وفاق و اتحاد ملی برای مقابله با توطئه بدخواهان و پیشرفت و اقتدار کشور ضروری است.

احمد همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره سخنان رییس جمهور در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: دکتر پزشکیان پیرو منویات رهبر معظم انقلاب سخنرانی دقیق و شفافی در جمع نمایندگان کشورهای مختلف در سازمان ملل داشت.

وی ادامه داد: سیاست بر مبنای تعامل با دنیا از اولویت‌های دولت‌هاست و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند با همه کشورها به جز رژیم کودک‌کش صهیونیستی تعامل داشته باشیم و حتی استفاده از فناوری آمریکا با پرهیز از مراودات در زمینه کالاهای مصرفی منعی ندارد. رییس جمهور نیز در راستای منویات رهبر فرزانه کشور به خوبی گفت که ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی موثر و از جایگاه برابر داشته باشد.

وی اضافه کرد: رییس جمهور در سخنرانی دقیق خود مقتدرانه به تمایل ایران برای تقویت تعامل بین‌الملل در عرصه‌های مختلف، گستاخی‌ها و توطئه‌های رژیم غاصب صهیونیستی، تناقض بین حرف و عمل در بین مدعیان حقوق بشر اشاره کرد.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با اشاره به سخنرانی دکتر پزشکیان درباره تحریم‌های یکجانبه و هدف گرفتن بنیان‌های اقتصادی ایران از سوی بدخواهان، بیان کرد: تحریم‌ها موضوعی غیرقانونی و غیرمنطقی است که توسط برخی قدرت‌های بین‌الملل اعمال شد و این تحریم‌ها بر مردم ایران و در بخش‌های اقتصادی و مراودات بین‌المللی اثر منفی دارد.

وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور مبنی بر این که محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی، یکی از دردناک‌ترین پیامدهای تحریم‌هاست که جان هزاران انسان بیگناه را به خطر می‌اندازد، افزود: تحریم دارو، تامین مواد اولیه ساخت دارو و تجهیزات پزشکی از لحاظ انسانی و حقوق بشری قابل توجیه نیست و نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

همتی اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس باید خطر بین‌المللی تلقی شود، چرا که ترور بین‌المللی انجام می‌دهد و کشورها را در حرف و عمل تهدید می‌کند، باید تمهیدات لازم برای مهار این رژیم کودک‌کش اندیشیده شود و دکتر پزشکیان به خوبی اشاره داشت که رژیم اسراییل در غزه شکست خورده است و با جنایت و وحشیگری نمی‌تواند افسانه شکست‌ناپذیری خود را بازسازی کند.

نماینده سابق مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع و شورای امنیت سازمان ملل ده‌ها قطعنامه علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی صادر کرد و این رژیم را اشغالگر نام برد و اعلام کرد کشتار غیرنظامی، اعمال محدودیت برای فلسطینی‌ها را متوقف و از خاک سرزمین اشتغالی عقب نشینی کند، اما این رژیم به هیچ‌یک از این قطعنامه‌ها توجه نکرد و همچنان مورد حمایت در زمینه‌های مختلف مالی، لجستیکی(پشتیبانی) و سیاسی است و رییس جمهور به درستی گفت که تنها راه پایان دادن به کابوس ۷۰ ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان، بازگرداندن حق تعیین سرنوشت به مردم فلسطین است.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور شب گذشته در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می شوند، درباره اثر تحریم‌ها در محرومیت مردم ایران از دسترسی به داروهای حیاتی، آن را یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم ها دانست که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد و این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.