تهران - ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری حادثه معدن طبس و جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان توسط مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی نیکزاد ثمرین در جلسه علنی امروز چهارشنبه - چهارم مهرماه - صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری‌های مجلس و قوای سه گانه برای حادثه معدن طبس گفت: نمایندگان حوزه انتخابیه طبس موضوع حادثه معدن را به صورت جدی پیگیری کردند و آقای قالیباف نیز از کمیسون اصل ۹۰ و کمیسیون اجتماعی خواست تا در این باره تشکیل جلسه دهند. بنده نیز از سَمت مجلس با آقای نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران و به همراه وزرای کار و صمت در معدن طبس حضور یافتم.

نماینده قالیباف برای پیگیری حادثه انفجار معدن طبس افزود: امروز صبح پیکر معدنچی‌ها از تونل بی و سی خارج شدند. همچنین وزرای کار و صنعت، معدن و تجارت تا پایان هفته مهلت خواستند تا گزارش کاملی از حادثه پیش آمده ارائه کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دستور داد تا ۱۵ روز آینده گزارشی کامل از این ماجرا تهیه و به نمایندگان ارائه شود. قوه قضاییه نیز به این اتفاق ورود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع لبنان نیز نقض حقوق انسانی و جنایات رژیم صهیونیستی آشکار است. بنابراین هم حادثه معدن طبس و هم جنایات رژیم صهیونیستی مورد پیگیری مجلس شورای اسلامی است.