گنبدکاووس- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: رئیس جمهور در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل به درستی مواضع رسمی جمهوری اسلامی را در ارتباط با مساله فلسطین و تعامل و ارتباط با کشورهای جهان بیان کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل روز چهارشنبه در حاشیه همایش استانی یاوران وقف در گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین سیاست رسمی جمهوری اسلامی از ۴۵ سال قبل تاکنون است.

وی اضافه کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه باید تا حصول نتیجه نهایی و آزادی قدس ادامه یابد.

حجت‌الاسلام عادل، تعامل و ارتباط با کشورهای جهان را از دیگر سیاست جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: رئیس جمهور سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را بخوبی بیان کرد که جمهوری اسلامی بر پایه آن همواره آماده توسعه روابط با دیگر کشورهای جهان است.

حجت‌الاسلام عادل ابراز امیدواری کرد در دولت چهاردهم توسعه روابط با دیگر کشورها ادامه یابد.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند