اردبیل- ایرنا- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل را اصولی خواند و گفت: مواضع دکتر پزشکیان مطابق با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی بود.

صدیف بدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حضور رییس جمهور در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سازمان ملل و سخنرانی در مجمع عمومی و نیز دیدارها و مصاحبه‌های وی با افراد تاثیرگذار و رسانه‌های آمریکایی را فرصتی برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: رئیس جمهور در سخنرانی اصلی خود و در چندین دیدار و سخنرانی برنامه‌ریزی شده در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل به خوبی به رفتار دوگانه غرب و به خصوص آمریکا در مسائل جهانی اشاره کرده و اقدامات آنها در حمایت از جنگ افروزی رژیم جنایتکار اسرائیل را به رغم سکوت مقامات و مجامع جهانی تقبیح کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دوازدهم تکرار مواضع رسمی جمهوری اسلامی در سازمان ملل را نشانه حرکت رییس جمهور در مسیر اهداف عالی انقلاب در استکبارستیزی و مبارزه با ظلم ارزیابی کرد و افزود: رییس جمهوری در این سخنرانی‌ها به خوبی شرارت آمریکا در منطقه و به خصوص جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و علیه مسلمانان فلسطین و نیز تجاوز و شرارت اخیر در جنوب لبنان را آشکار کرد.

وی بیان کرد: دکتر پزشکیان با محکوم کردن اعمال تحریم ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران و بدعهدی آنها در عمل به توافق با ایران، اعلام کرد که آمریکا در عمل به وعده‌ها و تعهدات خود و نیز در مذاکره با ایران حسن نیت ندارد.

بدری همچنین با اشاره به تفسیر به رای مساله حقوق بشر از سوی غرب، آمریکا را دارای استاندارد دوگانه در موضوعات بین‌المللی و جهانی عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور در نخستین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع کشور ما را مطابق با خطوط ترسیم شده توسط رهبری تبیین کرد.

وی با اشاره به موضع رییس جمهور ایران در محکوم کردن جنایات کور و تروریستی رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته و به خصوص در چند روز اخیر و ضرورت توقف این جنایات و برخورد با جنایتکاران اسرائیلی افزود: موضع وی در حمایت از جنبش های آزادی بخش و مردمی و نیز محکوم کردن وحشیگری دیوانه وار اسرائیل در لبنان و فلسطین مورد حمایت نمایندگان مجلس است.

عضو کمیسیون عمران مجلس دوازدهم همچنین بیان کرد: ما هم به عنوان منتخب مردم، همچون رییس جمهور ایران معتقدیم که ترور میهمان مراسم تحلیف و نیز تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان و جنایات در سرزمینهای اشغالی فلسطین بی پاسخ نمی ماند و مسئولیت عواقب آن با دولت‌هایی است که در برابر تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به این فاجعه وحشتناک می ایستند و هنوز نام خود را مدافع حقوق بشر می گذارند.

وی با اشاره به موضع رئیس جمهور ایران در آغازگر نبودن کشورمان در هیچ جنگی طی چند سده اخیر، اعلام موضع ایستادگی قهرمانانه ایران در برابر تجاوز دیگران و دفاع از خود را ستود و گفت: ملت ایران همواره مدافع صلح و امنیت بوده و چشم به منابع هیچ کشوری نداشته و در عین حال هر متجاوزی را پشیمان کرده است.

به گزارش ایرنا مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

موعد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه سوم مهرماه بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران پرداخت.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و مقامات و روسای کشورها در آن به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالی رئیس‌جمهور کشورمان است.