کرمان- ایرنا- نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تشریح ابعاد مختلف مواضعی که رییس جمهور در سازمان ملل گرفت، آن را موضعی انقلابی و مدنظر حاکمیت برشمرد و گفت که دست گذاشتن روی همبستگی کشورهای اسلامی، نکته بسیار مهم و خلاء بزرگی است که در صورت حصول می تواند سد راه رژیم صهیونیستی باشد.

محمد معتمدی زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: مواضع رییس جمهور در ارتباط با مسائل فلسطین و لبنان در سازمان ملل بسیار انقلابی و مد نظر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان مجلس و مردم بود.

وی افزود: مواضع رییس جمهور در سازمان ملل، مواضع حاکمیت و نظام است و شامگاه گذشته به‌خوبی مواردی که مد نظر حاکمیت بود را در نشست این سازمان مطرح کرد.

وی با اشاره به سخنرانی محکم و قاطع رییس جمهور در بیان موارد مدنظر نظام در سازمان ملل ادامه داد: این روزها مناسبات بین‌المللی به ویژه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان دل هر انسان آزاده‌ای را در سراسر عالم به درد می‌آورد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لازمه موفقیت در نظام بین‌المللی همبستگی جدی میان کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: در صورت وجود این همبستگی، رژیم منحوس صهیونیستی هیچگونه نخواهد توانست در جهان اسلام نسل کشی کند.

محمد معتمدی‌زاده نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی

وی بیان کرد: رییس جمهور از زمان تحلیف تاکنون مواضع بسیار مثبتی در ارتباط با مساله فلسطین داشته و در نامه‌های متعدد به زبان عربی و انگلیسی بر لزوم حمایت از مردم غزه تاکید جدی کرده است.

معتمدی زاده با اشاره به اینکه در مناسبات کشورمان باید به مواضع برد برد توجه داشته باشد گفت: مگر می‌شود ما موشک و سیستم دفاعی قوی نداشته باشیم، چرا آنها این امکانات را دارند؛ مواضع رییس جمهور در سازمان ملل هم بر این اصول مبتنی بود و در ارتباط با برجام موضوع برد برد را مطرح کرد.

این نماینده اصولگرا در مجلس گفت: امید است رییس جمهور با همین شرایط به مسیر خود ادامه دهد، مجلس نیز با دولت همراهی می‌کند، وفاق بسیار خوبی بین دولت و مجلس شکل گرفته و این وفاق را باید به فال نیک بگیریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع جدی کشورمان اینک مسائل اقتصادی و معیشتی است و توقع از دولت داریم که پای کار مردم بیایستد و رضایت و اعتماد عمومی مردم را جلب کند.

به گزارش ایرنا، 

دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور شب گذشته در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر این که تحریم‌ها، سلاحی مخرب و غیرانسانی هستند که با هدف فلج کردن اقتصاد کشور اعمال می شوند اظهار داشت: محرومیت از دسترسی به داروهای حیاتی یکی از دردناکترین پیامدهای تحریم ها است که جان هزاران انسان بی گناه را به خطر می اندازد، این اقدام نه تنها نقض آشکار حقوق بشر بلکه جنایتی علیه بشریت است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ملت ما در طول سال‌های گذشته با تحمل سختی های فراوان ناشی از تحریم ها نشان داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کند اگر چه زخم های ناشی از تحریم ها بر پیکره جامعه ما عمیق است، اما مواجهه با این تجربه تلخ ما را به ملتی قویتر با اراده ای پولادین و خودباور تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتر با قدرت‌های جهان و همسایگانش مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی مؤثر و از جایگاه برابر داشته باشد.