مشهد- ایرنا- رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت:پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات ویژه به هنرمندان صنایع دستی این شهر تصویب شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ، حسین امیر کلالی افزود: در راستای ایجاد انگیزه و رونق تولید، با پیگیری‌های صورت گرفته این تسهیلات ویژه برای متقاضیان جدید از بین هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد در استان تصویب شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی و با اطلاع رسانی در بین هنرمندان و پس از وصول درخواست و ارسال آنها به کار گروه استانی در اداره تعاون، کار و امور اجتماعی به تصویب رسیده است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: مبلغ ۱۸ میلیارد ریال این مصوبه در بخش مشاغل خانگی مستقل و مبلغ ۶۷ میلیارد ریال در بخش پشتیبان مشاغل خانگی تصویب شده است.

امیر کلالی افزود: پیگیری برای دریافت تسهیلات ویژه به میزان ۸۵ میلیارد ریال و تصویب و پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۱۰۹ هنرمند جدید مشهدی، ۲ اقدام ویژه اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد برای حمایت از هنرمندان طی ۶ ماهه نخست امسال بوده است.

۲۹۴ رشته صنایع دستی شناخته شده هم اکنون در کل کشور وجود دارد که ۹۴ رشته از این تعداد در خراسان رضوی زنده و فعال است همچنین چهار رشته "رنگرزی سنتی، چاروق دوزی، نمدمالی و قفل‌سازی سنتی" که تا پیش از این فراموش شده بود نیز هم اکنون در این استان احیا شده است.