سبزوار- ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع رییس جمهوری اسلامی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل، بیانگر نظر ملت ایران و قهر انقلابی آنان نسبت به جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی بود.

محمدرضا محسنی‌ثانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دکتر پزشکیان به خوبی توانست افکار عمومی و عواطف ملت مسلمان ایران را نسبت به اقدامات ددمنشانه رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه و لبنان نمایندگی کرده و در نطق خود بازگو کند.

نماینده شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی افزود: رییس دولت چهاردهم با رعایت همه جوانبی که حضور در چنین مجالس و مجامعی می‌طلبد، در مواضعی که مطرح کرد و بیاناتی که انجام داد بسیار قوی و خوب ظاهر شد.

محسنی ثانی خاطرنشان کرد: طبیعتا بیان مسایل از تریبون سازمان ملل در قامت رییس دولت، باید مطابق پروتکل های خاصی باشد و دکتر پزشکیان با همه این ملاحظات، موفق شد بی‌پیرایه و باقدرت و قوت ظاهر شده و نظر ملت ایران را از این تریبون به گوش جهانیان برساند.

نماینده غرب خراسان رضوی در خانه ملت، مواضع رییس جمهوری در خصوص برجام را نیز ستود و گفت: رییس جمهوری ایران به درستی افکار عمومی آمریکا را مخاطب قرار داد و گفت که این آمریکا بوده است که با پیمان‌شکنی از برجام عدول کرده، تحریم های ظالمانه را بر مردم ایران تحمیل کرده و با اقدامات ضدبشری آنان را در زمینه دستیابی به غذا و دارو دچار مشکل کرده است.

محسنی ثانی افزود: پزشکیان این سخنان خود خطاب به مردم آمریکا را با حالت سوالی مطرح کرد که این بدون شک بر میزان اثرگذاری آن بر جامعه ملل افزوده و در افکار عمومی بیشتر نفوذ می‌کند.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و «صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.