مشهد- ایرنا- اداره کل محیط زیست خراسان رضوی با هشدار نسبت به بروز پدیده گرد و غبار در استان و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا برای امروز، چهارشنبه تا پایان روز جاری چهارم مهر ماه ۱۴۰۳ بر توصیه خود مراقبتی از سوی شهروندان تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید با احتمال بروز خسارت در نواحی بادخیز بویژه شرق وجنوب استان، از شهروندان درخواست می شود از تردد غیر ضروری خودداری کنند و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

مهدی اله پور ادامه داد: هم اکنون شاخص کنونی و لحظه ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط قابل قبول قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا امشب، با افزایش میزان گرد و غبار در مشهد و برخی شهرستانها رو به رو خواهیم بود.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار گفت: توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

وی گفت: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و باید از پیاده روی و ورزش های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی گفت: فرمانداران درگیر موضوع گرد و غبار در استان با اخذ نظر اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و هماهنگی با استانداری تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

گفتنی است، امروز چهارم مهر ماه برای دومین روز پیاپی کیفیت هوای مشهد در شرایط آلوده است.