سمنان - ایرنا - دبیر حزب جمهوریت ایران اسلامی در استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین محورهای سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل تنش‌زدا بود، از سوی دیگر صلح‌طلبی باید از درون کشور آغاز شود.

حجت الاسلام حسن همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به سخنرانی دکتر پزشکیان رییس جمهور در هفتاد و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود در خاورمیانه، سال‌ها دشمنان ایران با فکر و برنامه پشت پرده‌های بسته در حال طراحی و نقشه برای آنچه در خاورمیانه می‌گذرد، بودند.

دبیر حزب جمهوریت ایران اسلامی در استان سمنان با اشاره به رویکرد سخنان پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: این سخنان در واقع تنش‌زدا و بیانگر آن است که ما باید مشکلات خود را با دنیا رفع کنیم و نباید یک‌طرفه صحبت کنیم.

توجه به مطالبات عمومی راهبرد مهم رییس جمهور

وی اضافه کرد: در ایران با توجه به مطالبات عمومی باید نسبت به رویکرد خود در سطح ملی و بین المللی تغییر رویه دهیم تا مردم با نظام همراه باشند. رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به تایید صلاحیت پزشکیان در انتخابات، نسبت به این تغییر رویکرد موضع خود را نشان دادند و در موارد مختلف بارها و بارها از رییس جمهور حمایت خود را اعلام کردند.

همتی با تاکید بر اینکه این تنها راه موجود برای برون‌رفت از وضعیت فعلی است، تصریح کرد: اگرچه مردم خیلی خوب در کشور از این مطالب استقبال کردند، اما برخی انحصارطلبان و تندروها با این امر مخالف هستند و می‌خواهند این وضعیت ادامه داشته باشد.

وی درباره موضع پزشکیان مبنی بر حمایت از صلح و گفت و گو بین کشورها افزود: مادامی که اوکراین و روسیه به حال خود واگذار شوند، جنگ بین آنها سال‌ها به طول می‌انجامد. سازمان ملل باید نسبت به این جنگ و حواشی آن ورود کند و با پایبندی و شروطی که برای این ۲ کشور تعیین می‌شود، ابتدا آتش‌بس اعلام کند و سپس توافق حاصل شود.

ایران موافق با گفت‌وگوی بین‌المللی است

وی با بیان اینکه ایران برای صلح و اینکه مردم آسیب نبینند، قائل به گفت‌وگو و همراهی با سازمان های بین المللی است، تصریح کرد: تاکید بر صلح در سخنان رییس جمهور البته مطلب خوبی بود. برای تحقق آن باید به آن عمل کنیم و باید کاری برای صلح انجام دهیم که بهتر است آن را از درون کشور آغاز کرد.

دبیر حزب جمهوریت ایران اسلامی در استان سمنان گفت: از زمانی که پزشکیان نهاد ریاست جمهوری را تحویل گرفت، شعار وفاق ملی و همراهی با مجلس شورای اسلامی را در دستور کار قرار دارد. آزادی زندانیان سیاسی و عفو برخی افراد، مصداق آشتی ملی و صلح درونی است.