ساوه - ایرنا - نماینده مردم ساوه و ززندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل متحد گفت که مجلس شورای اسلامی حامی دولت در گفت و گوهای بین الملی برای حفاظت آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمد سبزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بخشی از سخنان رییس جمهور اسلامی در سازمان ملل مبنی بر اینکه ایران آمادگی دارد برای ساختن دنیایی بهتربا قدرتهای جهان و همسایگانش، مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی موثر و از جایگاه برابر داشته باشد، اظهار کرد: غرب نشان داده در دهه اخیر به ویژه پس از برجام همه‌کاره و بازیگر اصلی خود آمریکا است و به عبارتی از اگر این کشور اجازه ندهد کاری از جانب آنان انجام نخواهد شد.

وی اضافه کرد: برجام یک معاهده‌ای بین الملی بود که آمریکا و کشورهای غربی در مورد مفاد آن کارشکنی کرده و تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی وضع کردند.

نماینده مردم ساوه و ززندیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هرچند در اثر کارشکنی‌های غرب و آمریکا برجام یک معاهده بین اللملی محسوب می‌شود و لازم است دولت چهاردهم طبق سخنان رئیس جمهور به فکر تقویت مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشورمان با کشورهای دیگر باشند.

وی افزود: اما در این مسیر نباید معیشت و زندگی جامعه را به برجام گره بزنند بلکه باید با استفاده از فرصت‌های مختلف از جمله سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای و بریکس، توجه به دیپلماسی همسایگی را در اولویت کاری خود قرار بدهند و مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا حامی دولت است.

ایران همواره دفاع را بر حمله ترجیح داده است

حجت الاسلام سبزی با اشاره به اینکه ایران همواره دفاع از تمامیت ارضی خود را در اولویت قرار داده و هیچ وقت حمله‌ای علیه کشوری دیگری را آغاز نکرده است، افزود: بزنامه افزایش قدرت نظامی نیز در راستای پیشگیری از حمله‌های کشورهای بیگانه علیه تمامیت ارضی کشور جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: اگر هم از محور مقاومت دفاع می کنیم بدون شک در راستای دفاع از تمامیت ارضی و جلوگیری از تعرض بیگانگان انجام می شود.

سرنوشت فلسطین باید به‌دست فلسیطنی‌ها تعیین شود

وی همچنین با اشاره به پیشنهاد تعیین تکلیف کشور فلسطین به‌دست فلسطینی‌ها اظهار کرد: اشغالگران هیچ حق و مشروعیتی در تعیین سرنوشت مردم فلسطین ندارند بلکه باید زمینه ای فراهم شود که تک تک فلسطینی‌های جهان نسبت به تعیین تکلیف این حق به صورت آزادانه اقدام کنند.

وی پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی در سرزمین فلسطین از سوی رئیس جمهور ایران را اقدامی امکان‌پذیر اعلام کرد و گفت: بدون شک با وجود رژیم صهیونیستی و حمایت های غرب و آمریکا از این جرثومه فساد این اقدام دموکراتیک انجام نخواهد شد.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.