تهران- ایرنا- اجرای نمایش «شب‌های طهرون» پنجشنبه ۵ مهرماه در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب آغاز خواهد شد، اجرای نمایش «بازی بی‌کلام ۲» نوشته ساموئل بکت با ترجمه و کارگردانی الهام ایروانی به‌زودی و رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان از دیگر اخبار امروز تئاتر است.

به گزارش ایرنا، «شب‌های طهرون» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام است که با مضمونی کمدی از فردا شب، ۵ مهر ماه تا ۱۰ آبان ماه از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن «بلک باکس» پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه خواهد رفت.

سحر ولدبیگی، سوسن پرور، مختار سائقی، علیرضا ناصحی، سهراب حافظ، راحله امیری، یاسمن فراهانی و فلورا سام بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

فلورا سام در کارنامه خود ساخت سریال‌های «ناز و نیاز»، «راز پنهان»، سری اول و دوم «بی‌قرار»، «باغ سرهنگ»، «ما فرشته نیستیم» و «مرضیه» و همچنین فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» را دارد و «شب‌های طهرون» اولین تجربه کارگردانی وی در عرصه تئاتر محسوب می‌شود.

سایر عوامل اصلی این نمایش عبارت هستند از: مجری طرح: حسن جودکی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: راهله امیری، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد، مدیران صحنه: یاسمن فراهانی، پانیذ قاسمی، منشی صحنه: انسیه عباس‌نژاد، طراح گریم: شیوا پاک‌نیت، گروه موسیقی: مهرپاد زحمت‌کش (کمانچه)، گل‌آرا روشن‌ضمیر (تنبک)، طراح پوستر و لوگو: پرستو فام‌کار، دستیار تولید: میثم انتظاری، ساخت تیزر: ایمان طیرانی و دانیال بخشی.

نمایش «بازی بی‌کلام ۲» راهی تالار مولوی شد

الهام ایروانی در اولین تجربه کارگردانی‌اش به سراغ «بازی بی‌کلام ۲» نوشته ساموئل بکت رفت.

نمایش «بازی بی‌کلام ۲» نوشته ساموئل بکت با ترجمه و کارگردانی الهام ایروانی به‌زودی در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

نمایش «بازی بی‌کلام ۲» با کارگردانی الهام ایروانی

«بازی بی‌کلام ۲» اثری بدون دیالوگ، کمینه‌گرا و در ادامه مفهومی است که ساموئل بکت، نمایشنامه‌نویس مطرح ایرلندی در نمایشنامه «بازی بی‌کلام ۱» آن را دنبال می‌کند. این اثر با تاکید بر فرم، ریتم و حرکت و با حضور الهام ایروانی و سونیا اسماعیلی روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش اولین تجربه حرفه‌ای الهام ایروانی در مقام کارگردانی و همچنین ترجمه نمایشنامه به شمار می‌آید. این هنرمند پیش از این به عنوان بازیگر در نمایش‌های «عقل صورتی»، «موش تا موش»، «خانه برنارد آلبا» و «سرناد (آواز شبانه عشاق» روی صحنه رفته است. دیگر جزئیات این نمایش به‌‎زودی منتشر خواهد شد.

پوستر جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر جشنواره‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۳ در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یادآور و تبلور عظمت، بزرگی و همبستگی ملت شریف ایران است،‌ آیین رونمایی از پوستر جشنواره‌های هنری و ادبی بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۳ در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

خصوصیت اصلی جشنواره‌های امسال بسیج هنرمندان در این است که به صورت دو مرحله استانی و کشوری انجام می‌گیرد و همه‌ استان‌ها ابتدا جشنواره استانی را برگزار و سپس برگزیدگان استان‌ها در جشنواره کشوری و ملی در بخش‌های مختلف به رقابت می‌پردازند و این کمک شایانی به اعتلای هنر و به عرصه‌ عمومی شدن هنر می‌کند.

آیین رونمایی از پوستر جشنواره‌های هنری-ادبی بسیج هنرمندان در سال ۱۴۰۳ با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، آرش زینال‌خیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، مجید هودن مسئول امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان، فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون، و سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

سیاست سازمان بسیج هنرمندان در برگزاری جشنواره‌ها، تمرکز زدایی و برگزاری جشنواره‌ کشوری و ملی در استان‌های محروم است.