شهرکرد – ایرنا – رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید براینکه تنها راه موفقیت و پیشرفت تعامل با دنیا است گفت: مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران به خوبی در سازمان ملل پیام تعامل این کشور با دنیا را سرداد و بخشی از این سخنرانی تاکید بر رفع تحریم‌ها بود.

شهرام زارع روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تعامل با دنیا توان رقابتی صادراتی محصولات کشور را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه با برداشتن تحریم‌ها بخشی از مشکلات کشور برطرف می‌شود اظهار داشت: سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در خصوص رفع تحریم‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل تاثیرگذاری و گیرایی خاصی داشت چون تنها با تعامل می‌توان بر مشکلات فائق شد و موفق باشیم.

زارع ادامه داد: موضع دکتر مسعود پزشکیان رییس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل انسان دوستانه و با تاکید بر تقویت تعامل با دنیا است که این نگاه شکوفایی کشور را به دنبال دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید براینکه تجارت سرلوحه اقتصاد یک کشور است گفت: تحریم‌های ظالمانه موجب شده فروش نفت به کمترین میزان خود برسد و صادرات محصولات کاهش یابد و برطرف کردن عزتمندانه تحریم‌ها نقش مهمی در حل بسیاری از مشکلات کشور دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز به دلیل برخی تحریم‌ها کشتی‌های بزرگ در بنادر ایران لنگر نمی‌اندازند و باید با یدک کش محصولات را از کشورهای حوزه خلیج فارس حمل کرد که این افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی هزینه حمل و نقل را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: تحریم‌های ظالمانه همچون سرطانی است که هر روز باعث شده تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) کشور کاهش یابد.

زارع تاکید کرد: تنها راه حل برای ارتقای رشد اقتصادی ایران براساس برنامه هفتم توسعه به هشت درصد خصوصی سازی اقتصاد و رشد تولید، اقتصاد و صنعت است.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه به صورت رسمی در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.