تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸

همدان - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی همواره از مهم‌ترین برنامه‌ها است که در قالب این طرح، آب آشامیدنی پایدار ۲۲ روستا ( به غیر از پروژه های جهاد آبرسانی) در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تامین شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، با تلاش‌های صورت گرفته پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم و کم‌آب با سرعت چشمگیری پیش رفته است.

وی ادامه داد: با آبرسانی به این روستاها ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب سه هزار و ۷۸۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی، پایدار و سالم بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه این پروژه‌ها در چارچوب برنامه‌های توسعه پایدار اجرا شده‌، خاطرنشان کرد: این اقدامات شامل اجرای خط انتقال، احداث و بازسازی شبکه‌های توزیع آب، حفر چاه‌های جدید و تجهیز منابع آبی بوده است.

وی تاکید کرد: با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و همکاری با پیمانکاران مجرب، مشکلات کم‌آبی و آلودگی‌های احتمالی منابع آب روستایی به حداقل رسیده است.

بختیاری‌فر افزود: در راستای این طرح‌ها، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، تعداد بیشتری از روستاهای محروم کشور به شبکه آبرسانی متصل و دسترسی عادلانه‌تری به منابع آب فراهم شود.

وی افزود: این اقدامات تأثیر مستقیم بر ارتقای کیفیت زندگی مردم این مناطق داشته و به کاهش مشکلات بهداشتی ناشی از کمبود آب کمک شایانی کرده است.

وی تاکید کرد: آبرسانی پایدار به روستاهای کشور از اولویت‌های دولت بوده و این طرح‌ها با حمایت‌های مالی دولت و خیّرین آبرسان، تداوم پیدا می‌کند.

آبفای همدان ۶۸۰ هزار مشترک دارد.