همدان- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مدت زمان رسیدن اورژانس همدان به بالین بیمار و سر صحنه تصادف ۲ دقیقه کاهش یافت و به استاندارد نزدیک شد.

محمدرضا شکوهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میران حضور تیم های اورژانس همدان در سر صحنه تصادف و ماموریت های درون شهری بالاتر از میانگین کشوری بود.

وی اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته این زمان کاهش و در مناطق شهری به هشت دقیقه و در جاده ها به ۱۴ دقیقه تقلیل یافت.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: یکی از عوامل موثر در کاهش این زمان نصب موقعیت یاب (جی پی اس) بر روی آمبولانس ها است یعنی در صورت درخواست امداد رسانی از سوی مردم نزدیکترین آمبولانس به محل حادثه، برای انجام ماموریت اعزام می شود.

شکوهی با بیان اینکه دوره و کلاس های آموزشی برای تسهیل و بهبود در انجام ماموریت ها برگزار شده است گفت: یکی از علل دیر رسیدن آمبولانس اورژانس به ماموریت، ترافیک شهری است.

وی ادامه داد: مواقعی هم که تیم های مستقر در یک پایگاه به ماموریتی اعزام می شوند در صورت نیاز به انجام ماموریتی در همان محدوده، مجبور به اعزام نیرو از دیگر پایگاه های اورژانس شده بنابراین مدت زمان رسیدن به محل حادثه و امداد رسانی زمانبر می شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۷۴ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در این استان فعال است که هفت پایگاه متعلق به اسدآباد است.

شکوهی با بیان اینکه علاوه بر این، پایگاه امداد هوایی و اورژانس بانوان نیز به مصدومان خدمات می دهند ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در پایگاه های این استان مشغول به امداد رسانی به مصدومان و مجروحان هستند.

به گزارش ایرنا، به طور میانگین روزانه ۲۲۰ ماموریت توسط اورژانس و ماهانه ۱۷ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان همدان انجام می شود.