کرمانشاه - ایرنا- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به سخنرانی تاثیرگذار رئیس جمهور در مجمع عمومی ملل متحد، گفت: دکتر پزشکیان به خوبی و با صراحت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال ملت ایران و همچنین مردم غزه، فلسطین و لبنان را تشریح و به دنیا یادآوری کرد.

ماموستا مُلا «عبدالرحمان مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سخنرانی دکتر پزشکیان رئیس جمهور ایران اسلامی در مجمع عمومی ملل متحد از جوانب مختلف برای ملت ایران و دوستداران و حتی برای دشمنان ملت و نظامی اسلامی حائز اهمیت و پیام بود.

وی به موضوع امنیت منطقه و ایران اسلامی توسط رییس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: تامین امنیت از مهمترین امور برای هر کشوری است و ایران اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست، دشمنی نظام سلطه و عدو صهیونیستی و توطئه های مختلف در طی این ۴۵سال انقلاب اسلامی؛ تحریم ها، جنگ تحمیلی و جنگ ترکیبی همه‌ و همه سبب شده که ایران امنیت خود را در مقابل این همه هجمه حفظ کند و این امنیت به معنی ناامن کردن دیگران نیست بلکه این نقشه دشمنان است که ایران را وادار به مقام دفاع می کند و دکتر پزشکیان به خوبی این وضعیت را ترسیم و به جهانیان یادآوری کرد.

این روحانی اهل سنت در ادامه به دیگر محور سخنان رئیس جمهور در ارتباط با جنایات جنگی و نسل کشی ملت فلسطین توسط اسرائیل اشاره کرد و افزود: دکتر پزشکیان به خوبی حمایت از جنبش های آزادی بخش و پایان دادن به کابوس هفتاد ساله ناامنی در غرب آسیا و جهان و بازگشت حق سرنوشت مردم فلسطین و دفاع از حقوق ملت ایران و رفع تحریم ها را مورد تاکید قرار داد و توجه جامعه جهانی را به این ظلم هایی که به ملت ایران و سایر ملت های آزادیخواه جهان شده را تشریح کرد.

ماموستا مرادی دیگر نکته مهم و مثبت سخنان رئیس جمهور را طرح موضوع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران دانست و اظهار کرد: نتیجه این تحریم ها محروم شدن بیماران خاص از دارو است و رفع تحریم یعنی حیات بخشی عامه مردم که رئیس جمهور در مقابل روسای جمهور و مسوولان کشورهای دنیا این موضوع را مطرح و توجه جامعه جهانی را به بخش دیگری از جنایات نظام سلطه علیه ملت ایران جلب کرد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه همچنین دیگر نکته مهم سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل را اشاره به تعرض قرار گرفتن فراوان کشور ما از سوی دشمنان و تکیه بر مردم در دوران جنگ دانست و گفت: دکتر پزشکیان به ساخت پایگاه‌های دشمنان در نزدیک مرزهای ایران اشاره کرد که این خطری بس جدی است و به دنیا اعلام کرد که ملت ایران به دنبال جنگ و دعوا نیست بلکه این دشمنان هستند که جنگ طلب هستند.

ماموستا مرادی همچنین افزود: دکتر پزشکیان به این موضوع اشاره کرد که ایران اسلامی هیچ کشوری را اشغال نکرده و چشم به منابع هیچ کشوری هم ندارد و ملت ها و روسای کشورها را به ساختن دنیایی جدید بدور از جنگ و جدال و خونریزی دعوت کرد و به دنیا فهماند که ملت ایران به دنبال صلح و آشتی با دنیا است.

وی تصریح کرد: سخنان دکتر پزشکیان این پیام را به دنیا داد که نظام اسلامی ایران برای منطقه و جهان نه تنها تهدید نیست بلکه یک بستر و ظرفیت مهم برای کشورهای اطراف و منطقه و در عین حال به دنبال ظلم ستیزی در مقابل عدو ستمگر صهیونیستی و رهاسازی ملت مظلوم فلسطین و غزه از چنگال این ظالمان بی رحم است.

این روحانی اهل سنت افزود: این دیدگاه پیام بسیار مهمی برای بشریت داشت و آن شناخت ایران و نظام اسلامی آن بود که رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به درستی آن را به دنیا ابلاغ کرد.