سنندج- ایرنا- نماینده مردم کردستان درمجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس جمهور با سخنان سنجیده خود، ایران را کشوری قوی و در عین حال طرفدار مظلوم و خواهان صلح و سازش معرفی کرد.

ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به نیویورک سفری تاریخی و پرمعنا برای کشورمان و دیگر دولت ها و ملت های جهان بود.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که آقای دکتر پزشکیان در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل به آن اشاره کرد، مظلومیت فلسطین، غزه و لبنان و جنایت رژیم صهیونیستی بود.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رئیس جمهور، سازمان ملل را خطاب قرار داد که نباید در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بی تفاوت باشد و در عمل باید مدافع حقوق بشر بوده و با عملی کردن قطعنامه، این رژیم را سر جای خود بنشاند.

ماموستا رستمی تاکید کرد: از نکات مهم مورد تاکید دکتر پزشکیان، این بود که ایران هیچگاه شروع کننده جنگ، متجاوز به کشورهای دیگر نبوده اما مورد تحریم قدرت ها قرار گرفته که ظالمانه است.

وی ادامه داد: ما کشوری هستیم که همیشه مدافع مظلوم و حقوق بشر و خواهان جهانی عاری از سلاح های مخرب و هسته ای بوده ایم؛ مواردی که در صحبت های رئیس جمهور نیز به بر آن تاکید شد.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری به سخنان دکتر پزشکیان در مورد تحریم ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور بر لزوم رفع تحریم ها و تلاش برای خنثی کردن آن تاکید کرد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: همانگونه که دکتر پزشکیان نیز به آن اشاره کرد، ایران همواره مدافع کرامت انسانی، شرف و ناموش و مخالف لشکرکشی و ویرانگی بوده است.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران یکم مهرماه به‌ منظور حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد.

موعد سخنرانی دکتر مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه سوم مهرماه بود که به بیان دیدگاه‌های ملت ایران پرداخت.

این سفر هرساله در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد و روسای جمهور کشورمان در ادوار مختلف به بیان نظرات و مسائل مورد نظر می‌پردازند.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفت‌وگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان بود.